فرماندار لنجان مطرح کرد
تابناک: فرماندار لنجان گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون جامعه امروز متاسفانه اعتیاد به مواد مخدر شوک بزرگ هزاره سوم به حساب می‌آید بنابراین باید از ظرفیت رسانه‌ها در ریشه‌کن کردن این معضل اجتماعی استفاده کرد.
کد خبر: ۶۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 12 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، سید محسن سجاد صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان اظهار کرد: در جامعه امروز کشوری وجود ندارد که با معضل اعتیاد دست و پنجه نرم نکند چرا که اعتیاد و گرایش به مواد مخدر نوعی بیماری شوم اجتماعی به حساب می‌آید که مهم‌ترین عامل تهدیدکننده رفاه، امنیت اجتماعی و سلامت فرد در جامعه است.

وی اعتیاد به مواد مخدر را شوک بزرگ هزاره سوم دانست و افزود: با توجه به پیشرفت روزافزون جامعه، امروز در کنار سه بحران جهانی فقر و رشد جامعه، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‌ای اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به عنوان بحرانی چهارم در جهان مطرح است.

فرماندار لنجان بهترین راه‌حل مبارزه با مصرف مواد مخدر را پیشگیری از اعتیاد دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بالایی برخوردار بوده که تمامی دستگاه‌ها به ویژه مراکز آموزسی باید در این امر مهم پیش‌قدم باشند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نجات یک معتاد را نجات یک جامعه دانستند و این نشان از آثار و تبعات اجتماعی اعتیاد در جامعه دارد بنابراین بهره‌مندی از حضور خیران در این عرصه بسیار ضروری بوده چرا که این کار یک فعالیت خداپسندانه است و در صورت موفقیت تأثیر به سزایی در کاهش معضلات و آسیب‎‎های اجتماعی دارد.

سجاد انجام کار تحقیقاتی میدانی و علمی را راجع به کمپ‏‏‌های ترک اعتیاد ضروری دانست و اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان لنجان یک کار علمی دقیق از تمام کمپ‎‎های ترک اعتیاد انجام شود و کلیه پارامترهای لازم در این خصوص به عنوان یک شیوه‌نامه کامل طراحی و در اختیار سایر کمپ‎‎ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها در ریشه‌کن کردن اعتیاد استفاده کرد، متذکر شد: خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف نیز در آگاه‌سازی و تغییر رفتار در عرصه پیشگیری اولیه اعتیاد بسیار کارساز هستند چرا که آگاه بودن مردم از خطرات و مضرات مصرف مواد سبب کاهش گرایش به سوی مواد می‌شود.

فرماندار لنجان بیان کرد: آموزش باید با آگاهی بخشیدن به مردم به ویژه جوانان باشد تا جامعه را در مقابله با هرگونه معضلی واکسینه کند و در این حوزه نیز می‌توان از ظرفیت بالای مساجد، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و سازمان‌های مردم‌نهاد بیشترین بهره را برد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار