تابناک: معاون سرمایه گذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: صدور 52 موافقت اصولی برای ایجاد، اصلاح و یا تکمیل تاسیسات گردشگری در این استان، در سال جاری تایید شد.
کد خبر: ۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴ 18 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی اصفهان، « حمید امینی » اضافه کرد: در آخرین نشست کمیته فنی استان، پس از بررسی تعداد 65 تقاضا برای ایجاد، اصلاح یا تکمیل تاسیسات گردشگری از جمله هتل، هتل سنتی، مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی، مجتمع اقامتی و پذیرایی و اردوگاه، 52 درخواست مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این تقاضاها از سوی سرمایه گذاران شهرستانهای اصفهان، نایین، نطنز،کاشان، خوروبیابانک و لنجان پیشنهاد شده است.

وی سیاست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان را توزیع امکانات، تاسیسات و زیرساختهای گردشگری در سراسر استان اعلام و اضافه کرد: جای جای استان پهناور اصفهان غنی از منابع گردشگری طبیعی، فرهنگی (تاریخی ) و انسان ساخت است و شایستگی توجه فراوان به دلیل مستعد بودن برای پذیرش گردشگران را در مناطق برخوردار و کمتر توسعه یافته دارد.

معاون میراث فرهنگی اصفهان، تلاش برای حمایت از سرمایه گذاران مناطق و شهرستانهای استان و هدایت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و ایجاد تاسیسات گردشگری بویژه در مناطق کمتر برخوردار و مغفول را مورد تاکید قرار داد.

کمیته فنی صدور موافقت اصولی، یگانه مرجع بررسی تقاضاها و درخواستهای سرمایه گذاران برای ایجاد، اصلاح و تکمیل همه تاسیسات گردشگری (به جزمناطق نمونه ) اعم از اقامتی ( هتل، متل، مهمانسرا، مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی وستنی )، سفره خانه ستنی ،دهکده گردشگری، کمپینگ، مجتمع تفریحی – توریستی ،مجتمع پذیرایی بین راهی (پس از صدورموافقت اصولی توسط اداره پایانه ها) و اردوگاه گردشگری است.

این کمیته به ریاست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دبیری معاون سرمایه گذاری وطرحها و با عضویت معاون میراث فرهنگی، معاون گردشگری ، حراست، کارشناسان خبره سرمایه گذارای و گردشگری و نماینده تشکلهای مرتبط با تاسیسات گردشگری برگزار می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :