مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خبر داد
تابناک: مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: گاز طبیعی در بخش مشترکین صنعتی با مصرفی حدود 4 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب، نسبت به سایر بخش‌ها با 20 درصد افزایش مواجه بوده است.
کد خبر: ۶۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 12 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سعید مومنی اظهار کرد: با گرم شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی کاهش و در بخش صنعت افزایش پیدا می‌کند که این امر علاوه بر تقویت چرخه تولید و اقتصاد استان، تاثیر زیادی نیز در کاهش آلودگی محیط زیست داشته است.

وی با اشاره به افزایش تعداد مشترکان جدید در سطح استان، افزود: میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

مومنی تصریح کرد: حدود 145 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در خردادماه و 626 میلیون متر مکعب در اردیبهشت و فروردین سال جاری در بخش‌های خانگی و تجاری سطح استان به مصرف رسیده، این در حالی است که میزان مصرف مشترکان صنعتی طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال حدود 3میلیارد متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخش خانگی در فصل زمستان بیشترین سهم مصرف گاز را به خود اختصاص می‌دهد، عنوان کرد: تلاش برای رعایت الگوی مصرف و کاهش آن در بخش خانگی از اولویت بالاتری برخوردار است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر اینکه عمده مصرف گاز صرف ایجاد گرمایش در ماه‌های سرد سال می‌شود اظهار کرد: ارائه راهکارهای عملی و متناسب با شرایط فعلی جهت بهینه کردن مصرف گاز در بخش خانگی می‌تواند گام موثری در جلوگیری از هدررفت این نعمت خدادادی و ثروت عمومی باشد.

وی با توجه به اینکه اکنون در فصل مناسبی برای انجام سرویس و عایق‌کاری موتورخانه‌ها هستیم، اضافه کرد: امیدواریم که مشترکان محترم با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به بهینه‌سازی تاسیسات منازل خود اقدام کنند.

مومنی اضافه کرد: متاسفانه مصرف گاز در کشور ما 4 برابر میانگین مصرف جهانی است و در حال حاضر بیش از 30 درصد انرژی و گرما از طریق پنجره‌های معمولی هدر می‌رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار