شهردار منطقه 6 مطرح کرد
شهردار منطقه 6 گفت: این منطقه هزار و 100 هکتار وسعت دارد که 400 هکتار آن بافت فرسوده شهری است.
کد خبر: ۶۰۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 20 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، علی حاتمی فرد با اشاره به وسعت این منطقه، اظهار کرد: این منطقه هزار و 100 هکتار وسعت دارد که 400 هکتار آن بافت فرسوده شهری است، دولت وظایفی در خصوص این بافت دارد که تاکنون انجام نشده است، قیمت ملکی در این منطقه پایین است که موجب کاهش درآمد شهرداری در این منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: در منطقه 6 فضاهایی وجود دارد که مطلوب فضای شهری نیست، به عنوان مثال می‌توان به حریم ریل راه آهن و حریم دکل‌های برق اشاره کرد، سرانه فضای سبز در این منطقه استانداردهای لازم را ندارد و سرانه فضای سبز در این منطقه حدود 2/5 متر مربع است، در حالی که این سرانه براساس استانداردهای جهانی باید بین 14 تا 25 متر مربع باشد.

حاتمی فرد افزود: سرانه فضای سبز در این منطقه از سرانه فضای سبز در مناطق دیگر شهر قم کمتر است، با کمبود زمین در منطقه 6 برای ایجاد و احداث فضای سبز ، فضای خدمات شهری و فضای آموزشی مواجه هستیم، به دنبال توافق با مالکان یک زمین بزرگ در این منطقه برای جبران کمبودها در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به جمعیت منطقه 6 ، اظهار کرد: این منطقه یکی از مناطق پرجمعیت شهر قم است و حدود 240 هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: دکل‌های برق در منطقه یا باید جمع آوری شود یا این که ظرفیت این دکل‌ها کاهش پیدا کند، همچنین وجود ریل راه آهن در این منطقه آلودگی صوتی به وجود آورده است.

حاتمی فرد خاطرنشان کرد: در این منطقه با پدیده سکونت‌گاه‌های غیررسمی مواجه هستیم که این سکونت‌گاه‌ها در گذشته به دلیل مهاجرت شکل گرفتند و مشکلاتی را به وجود آوردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار