کد خبر: ۶۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 12 July 2015
مدیرعامل گروه فرهنگی اجتماعی کیانا به تشریح اقدامات این سازمان مردم نهاد در رابطه با کودکان خیابانی وکار پرداخت.
حسن یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: گروه فرهنگی اجتماعی کیانا در سال 1382 با مجوز فرمانداری کرج تاسیس شد و با سیستم داوطلبانه به ارائه خدمات به کودکان خیابانی و کار می‌پردازد.
وی افزود: تا کنون بیش از 420 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش این سازمان قرارگرفته است که حدود 50 درصد از این کودکان جز کودکان کار هستند.
یزدان پناه خاطرنشان کرد: علاوه بر 420 کودک تحت پوشش، 100 زن سرپرست خانوار نیز تحت پوشش کیانا قرار گرفته و از خدمات این سازمان مردم نهاد بهره می‌برند.
وی در خصوص خدمات ارائه شده کیانا گفت: سوادآموزی به کودکان تحت پوشش در اولویت قرار داشته که آموزش مقطع ابتدایی را در بر می‌گیرد.
مدیر عامل کیانا یادآورشد: تامین دارو، تامین پزشک، خدمات مددکاری و روانشناسی نیز از دیگر اقدامات این سازمان برای کودکان تحت پوشش است.
وی ادامه داد: تمامی 420 کودک تحت پوشش کیانا دو بار در سال بسته غذایی و پوشاک دریافت می‌کنند که در ابتدای هر سال تحصیلی و پایان هر سال در اختیار آنان قرار  می‌گیرد.
یزدانپناه اظهارکرد: در حال حاضر گروه فرهنگی اجتماعی کیانا براساس مجوز وزارت کشور در یک پروژه سه جانبه و با همکاری یونیسف ایران و اداره کل امور اتباع خارجی مسئولیت آموزش فرزندان اتباع خارجی را نیز بر عهده دارد.
یزدان پناه ضمن اشاره به نحوه تامین منابع مالی این سازمان مردم نهاد خاطرنشان کرد: بودجه کیانا از طریق انجام پروژه‌های مختلف، کمک‌های مردمی و خیرین در قالب هدایا و قلک‌های موجود تامین می‌شود.
وی افزود: چون سیستم کیانا به صورت داوطلبانه می‌باشد این سازمان به حمایت معنوی دولت و به خصوص حمایت اداره بیمه نیازمند است تا با رفع مشکل بیمه داوطلبان، این عزیزان بتوانند با فراغ بال به همکاری خود با کیانا ادامه دهند. 
یزدان پناه افزود: آن دسته از افرادی که علاقه مند به همکاری داوطلبانه با کیانا هستند می‌توانند با تلفن 34343382 تماس بگیرند و یا حضورا به آدرس میانجاده-بلوار باغستان-انتهای گلستان ششم-سازمان فرهنگی اجتماعی کیانا مراجعه نمایند.
وی در پایان گفت: مجموعه کیانا از اداره کل امور اجتماعی استانداری البرز به دلیل همکاری مناسب سپاسگذار می‌باشد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار