تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با تولید کالای داخل باید اهمیت اتصال به بازار به عنوان یک موضوع مهم دوچندان شود.
کد خبر: ۶۱۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 24 May 2018
به ‌گزارش تابناک شهرکرد- ملک‌محمد قربان‌پور در جلسه اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: تلاش این است که بر اساس منابع و پتانسیل موجود در استان در یک برنامه بلند مدت بتوان اقدامات لازم را انجام داد.
وی با بیان اینکه نباید تنها نبود تامین اعتبار را یک مشکل دانست، افزود: دانش بنیان کردن تولیدات به معنای این است که دانش را در مواد اولیه و تولیدات خود بالا ببریم.
قربان‌پور توجه به R&D را مهم دانست و گفت: حوزه تامین کننده و توزیع کننده از اهمیت بسیار برخوردار است و ظرفیت تولید در کشور چهار تا پنج برابر نیاز ایران است و موضوع اصلی اتصال به بازار است که باید برای تولیدات یک بازار مناسب فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در تولید تورم داشتیم نه در مصرف، تصریح کرد: این امر اهمیت یافتن بازار مناسب برای تولیدات را دوچندان می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برقی کردن چاه‌های کشاورزی به منظور کاهش مصرف سوخت به روش انرژی خورشیدی و استفاده از تولید گاز به جای تولید برق، برنامه‌ریزی برای حمایت از طرح‌های ترکیب ژنتیکی دام سبک و سنگین و... را از اقدامات این سازمان در زمینه کاهش  هزینه تولید در بخش کشاورزی و حمایت از کالای تولید داخل برشمرد.
ذبیح‌الله قریب افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای حمایت از کالای ایرانی هدف گذاری کرده تا امسال به میزان 25 میلیارد تومان از کارخانجات داخل استان خریداری کند.
وی دانش بنیان کردن محصولات با اصلاح نژاد دام‌هایی همانند گوسفند و بز و منع خرید کالای خارجی را از دیگر اقداماتی برشمرد که این سازمان در دستور کار خود قرار داده است.
وی پرداخت کمک‌های فنی اعتباری زنجیره‌های تولید بخش کشاورزی ، مساعدت در راستای تامین  سود بخشی تسهیلات توسعه مکانیزاسیون برای استفاده از اداوات نوین، پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان محصولات زارعی و باغی را برخی از اقدامات صورت گرفته به منظور تمرکز بربازار کشورهای منطقه برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار