رئیس ناحیه گازرسانی لنجان:
تابناک: رئیس ناحیه گازرسانی شهرستان لنجان گفت: خوشبختانه گازکشی تمام مناطق روستایی و شهری در سطح شهرستان لنجان انجام شده و مردم از این نعمت خدادادی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰ 22 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسینم، رجبعلی کاظمی صبح امروز در حاشیه برگزاری سمینار آموزشی رعایت مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در مدارس شهرستان لنجان، طول شبکه گاز شهرستان لنجان هزار کیلومتر خواند اظهار داشت: ایران کشوری در حال توسعه به شمار می‌رود و صرفه جویی در استفاده بهینه از این منابع خدادادی، همواره باید سرلوحه کارها بوده و دغدغه اصلی مسئولان و مدیران نیز باشد.

وی تصریح کرد: کشور ما از نظر مصرف گاز طبیعی این نعمت خدادادی با کشور بزرگ و پرجمعیت چین برابری می‌کند و این در حالی است که مصرف روز افزون گاز طبیعی، به خصوص در فصل‌های سرد، خطری جدی برای نسل‌های بعدی است.

رئیس ناحیه گازرسانی شهرستان لنجان به فرایند دشواری که در مسیر استحصال و استخراج منابع انرژی انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: میلیون‌ها سال طول کشیده تا این انرژی‌ها به دست ما رسیده ست و چون پیشینیان آگاهی و توان استخراج نداشته یا نتوانسته‌اند که از آنها استفاده کنند، حق نداریم بدون توجه به آیندگان، از آنها استفاده کنیم.

وی انرژی‌های خدادادی را ارزشمند دانست و افزود: واقعا جای تاسف است که گاز را به شکل کنونی سوزانده می‌شود و به طور صرف برای تولید گرما آن را هدر دهیم.

کاظمی تصریح کرد: باید از انرژی‌های جایگزین به جای مصرف گاز استفاده کرد چراکه این‌ها مواد خامی هستند که به طور عمده باید در بخش تولید مصرف شوند، ضمن اینکه نفت وگاز باید فرآوری شده و از محصولات تبدیل شده آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به وضعیت شبکه گازرسانی شهرستان لنجان بیان کرد: خوشبختانه گازکشی تمام مناطق روستایی و شهری در سطح شهرستان لنجان انجام شده و مردم از این نعمت خدادادی بهره‌مند هستند.

رئیس ناحیه گازرسانی شهرستان لنجان مقدار توزیع سالیانه گاز برای 82 هزار و 500 مشترک گاز صنعتی و خانگی سطح شهرستان را حدود یک میلیارد و 600 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: تاکنون نزدیک به 42 هزار علمک گاز در شهرستان نصب شده است.

وی با تاکید بر نقش موثر آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی گفت: جایگاه مدیران مدارس در این راستا بسیار پراهمیت بوده و مدیران مدارس شهرستان باید استراتژی مشخص آموزشی را در راستای بالا بردن فرهنگ مصرف بهینه در خانواده‌ها در محور آموزش‌های خود قرار دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار