مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تراکم و ازدحام خرید گندم در مراکز دایر شده، برطرف و در حال حاضر با آرامش بیشتر خرید را در مراکز خودمان انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۶۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 13 July 2015

علی نوبخت در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با اتمام خرید در شهرهای بیله‌سوار و پارس‌آباد و ادامه روند خرید در مشگین‌‌شهر و گرمی ما از امروز در بیش از 12 مرکز خریدمان را در مرکز استان اردبیل آغاز می‌کنیم و امیدواریم زارعان اردبیلی نیز به تدریج و با حوصله برداشتشان را انجام داده و محصول مازاد بر نیازشان را به مراکز غله تحویل دهند.

وی افزود: بعد از سپری شدن 12 روز پرتراکم کاری در خرید گندم در شمال استان که با حجم زیادی از تقاضاها و صف‌های طولانی برای تحویل محصول روبه‌رو بودیم در حال حاضر وضعیت حالت عادی خود را سپری می‌کند و ما همچنان چندین مرکز خرید خود را در شمال استان فعال نگه می‌داریم تا در صورت تقاضا بتوانیم به آنها پاسخگو باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل عنوان کرد: با تدارک مناسب و برنامه‌ریزی‌های مطلوب وضعیت خرید تضمینی گندم امسال با همکاری غله و تعاون روستایی به بهترین و مطلوب‌ترین شرایط به انجام رسیده است.

وی گفت: در مجموع تاکنون بیش از 400 هزار تن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده و پیش‌بینی می‌کنیم با جمع‌بندی نهایی در گرمی، مشگین‌شهر، اردبیل و مناطق جنوبی این استان ظرفیت خرید ما به 550 تا 600 هزار تن افزایش یابد.

نوبخت تصریح کرد: ما نیاز استان را که حدود 200 هزار تن بوده است از مرغوب‌ترین گندم تولید شده در شمال استان در کارخانه آردسازی ذخیره‌سازی کردیم تا با کیفیتی مطلوب‌تر این محصولات به آرد تبدیل شده و امکان تهیه نان کیفی و مرغوب فراهم آید.

این مسئول ادامه داد: قطعاً نانوایی‌ها نیز سعی خواهند کرد تا با افزایش مهارت خود با استفاده از آرد مرغوب نان با کیفیتی را تولید کرده و به هموطنان ارائه کنند تا گله‌مندی‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل درباره پرداخت بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان نیز یادآور شد: با توجه به نوبت‌بندی زارعانی که محصول خود را تحویل داده‌اند در بانک عامل پرداختی‌ها با ترزیق منابع مورد نیاز انجام می‌شود، به طوری که در شمال استان اردبیل ما بیش از 330 میلیارد تومان پرداختی را به حساب زارعان شاهد بودیم.

نوبخت بیان کرد: امکان دارد برخی تعلل و تأخیرها را در این زمینه به دلیل حجم خرید در روزهای گذشته و ارسال اسامی به بانک‌ها شاهد باشیم اما قطعا تلاش بر این است تا به سرعت بهای گندم خریداری شده پرداخت شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: زارعان به تدریج با شماره حسابی که به درستی و صحت کامل اعلام کرده‌اند، می‌توانند بهای گندم تحویل داده شده را از طریق سیستم یکپارچه بانکی دریافت کنند که تاکنون در این زمینه مشکل خاصی را نیز شاهد نیستیم و امیدواریم فرایند به وجود آمده با مطلوبیت خاص دنبال شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار