جشنواره خلاقیت استانی "آی مت" با حضور افتخار آمیز کودکان برگزیده دهدشت در شهر یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ 28 May 2018
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، مرحله استانی جشنواره خلاقیت "آی مت" با حضور کودکان و راه یافتگان مرحله شهرستانی دهدشت روز جمعه چهارم خردادماه سال جاری در شهر یاسوج برگزار شد.
شهریار رضوی مقدس اظهار داشت: خداوند بزرگ را شاکریم که طرحی موثر و پر بار را در شهرستان کهگیلویه شروع کرده ایم و با همکاری موسسه عطرک این طرح را تا رسیدن به هدف نهایی ادامه خواهیم داد.
دبیر اجرایی طرح "آی مت" شهرستان کهگیلویه بیان داشت: چنانچه والدین محترم اطلاع داشته باشند که با شروع این طرح برای کودکان خود در آینده چه سرمایه گذاری مفیدی انجام داده و آنها را از مشکلات آموزشی نجات خواهند داد بی شک از بدو تولد تا سن 3 سالگی که کودک بتواند در این کلاس ها شرکت کند، برای این مقوله برنامه ریزی خواهند کرد و پیگیر آموزش های خاص طرح "آی مت" خواهند بود.
 
برگزاری جشنواره استانی

الهام رستمی مدیر موفق دو مرکز آموزشی "پیش دبستانی نوید بهاری" و "مهد کودک نوین" در خصوص صحبت های شهریار رضوی مقدس عنوان کرد: به یاری خداوند کودکان ما بعد از مرحله ی شهرستانی توانستند با  آمادگی کامل روحی و علمی به مرحله استانی جشنواره خلاقیت "آی مت" راه پیدا کنند، گرچه همه والدین علی رغم تعداد زیاد شرکت کنندگان تنها به نتیجه آزمون می اندیشیدند اما من به عنوان مدیر و مربی این طرح در مهد کودکم تنها از اینکه کودکان ما توانستند به این مرحله از خودباوری و اعتماد به نفس برسند، خرسندم و تلاش کودکان و شرکت در این آزمون برای من بهترین نتیجه بوده است.
الهام رستمی در ادامه به دلیل پیگیری های فراوان و اصرار برخی از عزیزان جهت اطلاع از طرح "آی مت" توضیحاتی ارایه کرد.
 
برگزاری جشنواره استانی

الهام رستمی افزود: طرح "آی مت" آموزش مقدمات ریاضی به کودکان 3 تا 8 سال به شیوه بازی، شادی و قصه گویی می باشد. این طرح تأکید فراوان بر انجام کار توسط خود کودک و رسیدن به سطح یادگیری توسط کودک فقط با همکاری و همراهی مربی دارد. در این طرح کودکان فقط با ریاضیات آشنا نمی شوند، هر چند که ریاضیات پایه و اساس تمامی علم ها در زندگی هر شخصی می باشد اما "آی مت" در رسیدن کودک به حل مسئله، خلاقیت، اعتماد به نفس و کار گروهی تآکید دارد و این کلاس بسیار شاد و متنوع است به صورتی که والدین اظهار می کنند کودک ما اصرار دارد بیشتر از دو جلسه در هفته این کلاس برگزار شود.
حسینی دبیر اجرایی استانی طرح "آی مت" بیان داشت: هر وقتی از ریاضیات حرف می زنیم عموم جامعه فقط فرمول ها و اعداد مدنظرشان است در حالی که امروزه حتی بیسوادترین افراد نیز به یادگیری پایه ای ریاضی نیازمند هستند.
وی افزود: ریاضیات برای همه اقشار جامعه مورد نیاز است طوری که حتی یک ورزشکار هم در طول روز نیاز به محاسبه مخارج زندگی خود دارد و یا یک نانوا با پول و اعداد و ارقام سروکار دارد، پس والدین بدانند که منظور از "آی مت"، ریاضیات به صورت پیشرفته و فرمول های سخت نیست.
 
برگزاری جشنواره استانی

حسینی گفت: هدف اصلی طرح "آی مت" علاقمندی همه افراد به علوم پایه، برقراری ارتباط بین کودک و مربی، رساندن کودکان به حس اعتماد به نفس و قدرت تجزیه و تحلیل و روش های حل مسئله می باشد.
الهام رستمی در ادامه گفت: کاش می توانستم به تمام مادران توصیه کنم با پس انداز هر شب فقط 2 هزار تومان برای این طرح، سرمایه گذاری بزرگی از لحاظ آموزشی و روحی و روانی برای کودک خود داشته باشند و از صرف بسیاری از هزینه های مالی در آینده به جهت برطرف نمودن مشکلات یادگیری کودک خود پیشگیری کنند.
وی در پایان گفت: به امید روزی که در همه جای کشورمان علی الخصوص استان محروم اما موفق کهگیلویه و بویراحمد، جوانانی با عزت نفس بالا داشته باشیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طرح "آی مت" نام کودک و شهر خود را به شماره پیامک 10007517 پیامک کنید.

همچنین جهت انجام مشاوره و ثبت نام کودک خود در مرکز طرح "آی مت" شهرستان کهگیلویه با شماره همراه 09175200619 تماس بگیرید.


عکس و گزارش: سید مصطفی گنجی
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار