معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه ناپایدار به جو استان خبر داد که باعث رگبار، تگرگ و حتی آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 29 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند  گفت: سامانه ناپایداری از بعدازظهر فردا (سه شنبه، هشتم خرداد) وارد استان می‌شود که تا شنبه هفته آینده (12 خرداد) جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: این موج باعث رگبار، تگرگ و حتی آبگرفتگی معابر در نقاط مختلف استان خواهد شد، اما بارش‌های حاصل از آن چندان قوی نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تاکید کرد: بارش رگباری حاصل از این سامانه منحصر به نقطه خاصی از استان نیست و در هر منطقه‌ای ممکن است رخ دهد.

به گفته زورآوند، نمود فعالیت‌های این موج ناپایدار در روزهای چهارشنبه و جمعه بیشتر خواهد بود.

وی معتقد است، فعالیت این سامانه ناپایدار تاثیر چندانی بر روی دمای هوای استان نخواهد داشت و همین روند افزایش تدریجی دما ادامه می‌یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه میانگین بارش‌های استان در سال زراعی جاری را 532.8 میلی‌متر عنوان کرد که نسبت به سال گذشته 21 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 16 درصد رشد داشته است.

زورآوند بیشترین بارش را نیز مربوط به پاوه به میزان 909 میلی‌متر و کمترین بارش را نیز از سومار به میزان 330 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: در این مدت در شهر کرمانشاه نیز 433 میلی‌متر بارندگی داشتیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار