کد خبر: ۶۱۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 29 May 2018
مدیرکل استاندارد استان همدان با معرفی دولت، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان یا مردم به عنوان مثلثی که می‌توانند در حمایت از کالای ایرانی موثر باشند، گفت: تولید ۷۳۲ نوع فرآورده در استان با نشان استاندارد صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محمد مددی ، با بیان اینکه استاندارد و استانداردسازی الزام تولیدات با کیفیت است، اظهار کرد: طی ۱۰ سال اخیر مقام معظم رهبری موضوعات اقتصادی را به عنوان مهمترین اولویت کشور مطرح کرده‌اند و سال‌های دیگر نیز بی‌ارتباط با موضوع اقتصادی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بدون شک تولیدکنندگان با ارائه محصولات باکیفیت و مصرف‌کنندگان با خرید کالای با کیفیت داخلی می‌توانند مشکل بزرگ بیکاری را حل کنند، تصریح کرد: دولت، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان یا مردم مثلثی هستند که می‌توانند به کمک هم در حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال موثر باشند.

مددی با اشاره به اینکه در راستای استانداردسازی و اجرای موثر پیام سال در استان و کشور نیاز به توجه جدی تولیدکنندگان به دو مقوله مهم استاندارد و کیفیت است، افزود: حمایت از کالای ایرانی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در اجرای پیام سال است به طوریکه کالای ایرانی باید از لحاظ کیفیت خود را در فضای رقابت‌پذیری موثر نشان دهد.

وی تأکید کرد: اداره‌کل استاندارد در سال حمایت از کالای ایرانی حامی و مشاور تولیدکنندگان خواهد بود و با توجه به زیرساخت‌های نرم‌افزاری اعم از افزایش کارأیی سامانه‌های تخصصی و فعال کردن بیش از پیش کارتابل واحد‌های تولیدی تحت پوشش در جهت حذف مراجعه حضوری و توانمندسازی مدیران کنترل کیفیت و سایر خدمات استانداردسازی، تولیدکنندگان را همراهی خواهد کرد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به تنوع تولید در حوزه‌های مختلف صنایع در استان، یادآور شد: در همه حوزه‌های صنایع استان واحد تولیدی و خدماتی فعال وجود دارد.

وی در ادامه گزارشی از واحد‌های تولیدی و خدماتی تحت پوشش استاندارد استان ارائه داد و گفت: در استان همدان فرآورده‌های ۳۱۷ واحد تولیدی و خدماتی فعال دارای حداقل یک پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

مددی با معرفی زمینه‌های فعالیت تولیدی واحد‌های اعلام شده گفت: ۹۰ واحد صنعتی فعال در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی به تولید می‌پردازند و تعداد ۱۴۱ واحد به تولید محصولات ساختمانی و معدنی مشغول هستند.

وی تعداد واحد‌های فعال در حوزه صنایع شیمیایی استان را ۲۹ واحد عنوان کرد و افزود: ۵ واحد صنعتی در زمینه خودرو و نیرو محرکه فعالیت دارند و ۷ واحد تولیدات برق و الکترونیک دارند.

مدیرکل استاندارد استان همدان واحد‌های تولیدکننده محصولات در زمینه مهندسی پزشکی را ۳ مورد اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه صنایع نساجی و چرم ۳ واحد و در صنایع بسته‌بندی و سلولزی ۳ واحد، ۱۷ واحد صنعتی در زمینه مکانیک و فلزشناسی و یک واحد تولیدی اوزان و مقیاس و ۱۸ واحد در حوزه ایمنی، سلامت، انرژی و محیط زیست فعالیت دارند.

وی با بیا اینکه تعداد ۳۱۷ واحد صنعتی فعال استان که دارای حداقل یک پرونه کاربرد علامت استاندارد هستند، تولیدکننده ۷۳۲ فرآورده استاندارد هستند، تأکید کرد: اداره‌کل استاندارد استان طی مکاتبات اداری به متولیان امر تولید استان اعلام کرده که نسبت به اخذ مجوز استاندارد برای محصولات مشمول استاندارد اجباری خود اقدام کنند و در غیر این‌صورت مراتب توسط مراجع قضایی قابل پیگیری و پلمب است.

مددی درباره کالا‌های مشمول استاندارد اجباری گفت: لیست این‌گونه کالا‌ها توسط شورای عالی استاندارد کشور تصویب و در سایت سازمان استاندارد معرفی می‌شود و طی دو مرحله آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار اعلام خواهد شد تا مردم و سایر نهاد‌های دولتی و غیردولتی و آزمایشگاه‌ها و مراکز مربوطه مطلع شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار