مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تاکید بر مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان، گفت: تاکنون مشکلی درخصوص تأمین آب شرب مردم کرمانشاه نداشته‌ایم.
کد خبر: ۶۱۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 29 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،علی‌رضا تخت‌شاهی ، اظهار داشت: تاکنون هیچگونه مشکلی درخصوص تأمین آب شرب مردم در کرمانشاه وجود نداشته و مردم با قطعی آب مواجه نشده‌اند.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان، افزود: تقاضا برای مصرف آب با افزایش دما، بیشتر است و همین امر موجب افزایش مصرف آب می‌شود، لذا مردم باید در فصل گرما بیش از هر زمان دیگری مصرف آب را مدیریت کنند تا با دسترسی کافی به آن بتوانند تبعات بحران کم آبی حاکم بر کشور و استان را به حداقل ممکن برسانند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه برای تأمین و توزیع عادلانه آب شرب تلاش بسیاری می‌شود، افزود: توزیع ناعادلانه آب در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه به افت و کمبود ذخایر مخازن مربوط می‌شود.

به گفته تخت‌شاهی، کمبود ذخایر مخازن در کرمانشاه بیش از 80 هزار متر مکعب است.

وی با بیان این‌که 345 هزار فقره مشترک زیر پوشش آب و فاضلاب استان کرمانشاه هستند، گفت: متوسط سرانه مصرف آب هر کرمانشاهی در فصل گرما به 270 لیتر در شبانه‌روز می‌رسد.

این مسؤول در ادامه با اشاره به بارش‌های مناسب اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، گفت: براساس آمار اعلامی از سوی هواشناسی استان میانگین بارش امسال استان در سال زراعی جاری (اول مهر‌ماه 96 تا سوم خردادماه 97) حدود 533 میلی‌متر بوده که 16 درصد از میانگین بلندمدت بیشتر است.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار