هشدار مدیریت بحران استان
مدیریت بحران استان اردبیل برای امروز در سطح استان بارش رگباری باران توام با رعد وبرق و تگرگ و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی کرد.
کد خبر: ۶۱۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 30 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، طی روزهای اخیر ساکنان اردبیل از هوای بطور نسبی گرم بهاری برخوردار شده و بخاری ها و لوازم گرمایشی را خاموش کرده بودند ولی با نفوذ جبهه هوای سرد فعال و استقرار حال و هوای پاییزی در منطقه دوباره مجبور به پوشیدن لباس های ضخیم شدند.
دمای ایستگاه مرکزی اردبیل در عصر سه شنبه 10 درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت و بارش در این شهر در عصر روز گذشته آغاز شد.
از بعضی شهرستان های استان اردبیل از جمله نمین، نیر، سرعین ، گرمی و مشگین شهر نیز استقرار هوای سرد و بارش باران با شدت و ضعف متناوب گزارش شده است.
هواشناسی برای استان اردبیل طی امروز بویژه در ساعات عصر و اوایل شب بارش های رگباری همراه با رعد و برق و در بعضی نقاط ریزش تگرگ پیش بینی کرده است.
اداره کل مدیریت بحران اردبیل از ساکنان این شهرستان ها خواسته است که باتوجه به آشفتگی های جوی و احتمال جاری شدن سیلاب موارد ایمنی مانند خودداری از قرارگیری در بستر رودخانه ها ، پرهیز از بردن احشام به چرا در کوهپایه ها، استقرار در فضاهای بسته هنگام وقوع آذرخش و نظایر آن را رعایت نمایند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از وضعیت هوای بسیار متغیر برخوردار است. پیشینیان منطقه از دهم اردیبهشت تا بیستم خرداد را در زبان ترکی قیرخ ایکیندی (چهل بعداز ظهر) نامیده و بر این باورند که در این بازه در اکثر عصرها بارش های تندری در منطقه به وقوع می پیوندد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار