نماینده سابق بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور:
نماینده سابق بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور با اشاره به‌ضرورت رعایت عدالت در تقسیم‌بندی حوزه‌های انتخابیه استان یزد، گفت: عدالت در تقسیم حوزه انتخابیه، یکی از خواست‌های به حق مردم استان است.
کد خبر: ۶۱۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 30 May 2018

حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده با اشاره به‌ضرورت رعایت عدالت در تقسیم‌بندی حوزه‌های انتخابیه استان یزد، گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات، مسائلی از قبیل نحوه تقسیم‌بندی حوزه‌های انتخابیه نیازمند برقراری عدالت است؛ چنانچه که زمانی تقسیم‌بندی حوزه‌های انتخابیه عدالت گونه است که در این تقسیم‌بندی‌ها همه جوانب ازجمله جمعیت و گستردگی حوزه انتخابیه در نظر گرفته شود.

وی افزود: یکی از بهترین راه‌ها برای تحقق عدالت در حوزه‌های مختلف انتخابیه استان این است که برای هر دو شهرستان هم‌جوار یک نماینده در نظر گرفته شود؛ چنانچه اگر این روند طی شود، تقسیم‌بندی حوزه انتخابیه استان یزد بر اساس عدالت است.

نماینده سابق بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور بابیان اینکه اگر دو نماینده به مجمع نمایندگان موجود استان یزد افزوده شوند، اقدامی کاملاً درست و منطقی است، اظهار داشت: انتخاب یک نماینده برای حوزه انتخابیه شهرستان اردکان عادلانه نیست و حداقل یک شهرستان دیگر باید به این حوزه انتخابیه افزوده شود.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه عدالت در تقسیم حوزه انتخابیه، یکی از خواست‌های به حق مردم استان است، بیان داشت: درواقع اکنون مسئولین محترم استان و کمیسیون شوراهای مجلس در میدان عدالت‌خواهی در معرض آزمایشی بزرگ قرارگرفته‌اند؛ چنانچه انتخاب یک نماینده برای شهرستان اردکان به بی‌عدالتی دامن می‌زند؛ چرا که هیچ دلیلی برای این بی‌عدالتی وجود ندارد.

نماینده سابق مردم بافق و بهاباد بابیان اینکه هر چه حوزه جغرافیایی نماینده‌ای ازلحاظ جمعیتی و سرزمینی بیشتر باشد؛ آن نماینده وقت کمتری را برای رسیدگی امورات مردم اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: امید است که مسئولین استان یزد در جهت تحقق عدالت گام بردارند تا نه‌تنها پیشرفت تمام شهرستا‌ن‌ها را سرعت بخشند؛ بلکه در آینده به کوتاهی در برابر حقوق به‌حق مردم محکوم نشوند.

وی تصریح کرد: شهرستان اردکان درست است که ازنظر وسعت جغرافیایی وسیع است؛ اما این شهرستان عاری از روستایی است که دارای جمعیت قابل‌توجهی باشد؛ به‌جز منطقه عقدا و مزرعه نو که در ۳۰ کیلومتری شهرستان اردکان قرار دارند، بقیه بخش‌ها و روستاهای شهرستان اردکان جمعیت قابل‌توجهی ندارند؛ لذا یک نماینده به‌صورت مستقل برای این شهرستان کاملاً ظالمانه است.

نماینده سابق بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور در پایان بزرگ‌ترین مشکل حوزه انتخابیه استان یزد را بی‌عدالتی عنوان کرد و ابراز داشت: رسانه‌های گروهی نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه همه‌جانبه و متوازن استان یزد دارند؛ لذا ضرورت دارد رسانه‌ها تلاش کنند تا عدالت در فضای تقسیمات حوزه انتخابیه افزایش یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار