امام جمعه بهارستان:
تابناک: امام جمعه بهارستان در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی این شهر گفت: ضرورت استقرار فرمانداری در این شهر بیش از گذشته احساس می شود.
کد خبر: ۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹ 19 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام صادقی روز چهارشنبه در هنگام بازدید استاندار اصفهان از شهر جدید بهارستان در جمع مسوولان این شهر با اشاره به فقدان برخی ادارات افزود: ادارات یا نیامده اند و یا ناقص آمده اند و جمعیت بهارستان به حدی رسیده که نیاز به فرمانداری احساس می شود و نبود فرماندار از این به بعد ضرری چشمگیر است.

وی گفت: در دولت قبل نیز برای فرمانداری فعالیت هایی صورت گرفت و قرار بود بخشداری به بهارستان داده شود، اما در این شهر دیگر نیاز به حضور فرماندار داریم.

'مهدی فاتحی 'شهردار بهارستان نیز با اشاره به قدمت آن گفت: این شهر مولود جمهوری اسلامی است و بعد از انقلاب تاسیس شد و اکنون دوران جوانی را طی می کند.

وی افزود: با توجه به موقعیت ویژه بهارستان از جمله قرار گرفتن در کنار منطقه کلاه قاضی و فاصله معنا دار با مرکز استان، این شهر بهشت سرمایه گذاری در استان اصفهان است.

وی پیشگیری از ساخت و سازهای غیر فنی و جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی مرتبط با آن را خواستار شد و افزود: شهرک فرش، شهر مبل و سلامت از جمله خدماتی است که استان نیاز دارد و شهر بهارستان ظرفیت چنین پروژه های را داراست.

شهردار بهارستان گفت: سال گذشته بودجه شهرداری 14 میلیارد تومان بود که با حمایت های ویژه شورای شهر درآمد شهر را 28 میلیارد تومان بستیم اما قانع نشدیم و الان نزدیک به 40 میلیارد درآمد جذب شده و در مدت 14 ماه 40 میلیارد تومان پروژه عمرانی تعریف شده که مردم ثمرات آن را می بینند.

فاتحی اظهار کرد: در زمینه خدمات شهری افتخار داریم روزی 2 میلیون متر مربع درب خانه های مردم را جارو می زنیم و 1350 تن زباله در ماه جابه جا می شود و در فضای سبز نیز سرانه 12 ونیم متر مربع را به 15 متر مربع رسانده ایم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان نیز گفت: در سال 65 طرح جامع منطقه تصویب شد و در سال 67 مطالعات راهبری شهر جدید بهارستان به تصویب رسید و افق جمعیتی 320 هزار نفری دیده شد.

'حسن روانفر' افزود: با توجه به محدودیت های محیط زیستی، این طرح با محدودیت مواجه شد و در حال حاضر طرح جامع شهر در حال بازنگری است.

روانفر از جمله اقدامات عمرانی این شرکت را پروژه مترو بیان کرد و تداوم پشتیبانی استاندار برای آزاد سازی مسیر ان را خواستار شد.

وی گفت: تاکنون بیش از 60 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و حمایتهای شرکت مادر تخصصی در ارتباط با تامین بودجه خوب بوده و امید است این اتفاق تا آخر بیفتد و مشکل نداشته باشیم.

وی محور میانی و مسکن مهر را از دیگر پروژه های بهارستان بیان کرد که نقش بسزایی در آینده این شهر دارد.

روانفر گفت: پنج هزار و 252 واحد مسکن مهر خود مالک بزودی در بهارستان افتتاح می شود و فرق آن با بقیه پروژه های مسکن مهر در کشور این است که در نهایت سند داده می شود و همزمان خدمات رو بنایی مثل مدرسه، کلانتری و مسجد و فضای سبز انجام شده است.

وی با ابراز امیدواری برای تحویل کل پروژه مسکن مهر بهارستان تا نیمه اول سال اینده، افزود: 70 درصد از متقاضیان تا اول فروردین صاحب مسکن می شوند.

فضل الله کفیل فرماندار اصفهان نیز در خصوص الحاق بهارستان به اصفهان گفت: بهارستان شهر کاملا مستقلی است و استاندار اصفهان نیز بر این موضوع تاکید کرده است.

وی گفت: حداقل باید یک بخشداری در بهارستان ایجاد شود و امیدواریم این موضوع به سرانجام برسد و بعد از نظر قطعی وزارت کشور در طرح جامع تقسیمات کشوری اعلام شود.

فرماندار اصفهان با اشاره به دو مدیریتی بودن بهارستان اظهار کرد: این شهر که سرریز جمعیتی اصفهان بزرگ را دارد، امروز با یک انسجام مدیریتی روبروست که بهارستان را به یک کارگاه عملی تبدیل کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار