استاندار تهران:
استاندار تهران گفت: وضعیت سرانه های آموزشی برخی مناطق استان تهران اسفبار است.
کد خبر: ۶۱۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 30 May 2018

 

 

بازدید محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات از مهر

 مهر: محمد حسین مقیمی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست مجمع خیرین استان تهران طی سخنانی گفت: برخی از اصول قانون اساسی، تامین نیازهای مردم نظیر آموزش وپرورش و مسکن و سلامت را جزو تکالیف دولت در قبال مردم می داند، اما منابع دولت برای تامین همه این نیازها کافی نیست و خیرین می توانند در تحقق این اصول به دولت کمک کنند.

نماینده عالی دولت در استان تهران وضعیت سرانه های فضای آموزشی در برخی از مناطق استان تهران را اسفبار خواند و گفت: برای دستیابی به وضعیت مطلوب رفاهی و اقتصادی و آموزشی نیازمند مشارکت جدی خیرین هستیم، نزدیک به ۴۰درصد از مدارس کشور به همت خیرین مدرسه ساز ساخته می شوند و از ظرفیت خیرین می توانیم در بخش های مربوط به ساخت وتوسعه فضاهای درمانی و ورزشی هم بهره ببریم. و برای گذار از این وضعیت دولت راهی جز مشارکت خیرین و استفاده از ظرفیت آنها ندارد، اگر به درستی بتوانیم ابعاد وسیع و اثرات وضعی کار خیر را برای مردم تبیین کنیم، مشارکت بیش از پیش خیرین را شاهد خواهیم بود.

تهران به لحاظ برخی از شاخص ها از استان های مرزی کشور هم محروم تر است

رئیس مجمع خیرین استان تهران روحیه محرومیت زدایی دولت در اوایل انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: این رویکرد برای محرومیت زدایی در مناطقی از کشور که کم تر توسعه یافته بودند، اجرا شد و باور غلطی مبنی بر این که تهران توسعه یافته است، شکل گرفت و استان تهران در طول سالیان متمادی مورد غفلت واقع شد.

وی افزود: خوب است، بدانیم، که تهران به لحاظ برخی از شاخص ها از استان های مرزی کشور هم محروم تر است.

توفیق کار خیر به هرکسی اعطا نمی شود

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نیکوکاری و نقش موثر خیرین در جامعه پرداخت و ادامه داد: نیکوکاران و خیرین مورد توجه و عنایت ویژه خداوند قرار دارند، چراکه توفیق نیکوکاری از سوی خداوند به هر فردی اعطا نمی شود و در این عرصه 2 عنصر تعالیم اسلامی و روحیه جوان مردی آبشخورهای فکری و زمینه های کار خیرین در کشورمان است.

وی با بیان این که ایرانیان هم قبل و هم بعد از اسلام نیکوکار و نیکو سرشت بوده اند، ادامه داد: نیکوسرشتی ایرانیان ناشی از داشتن روحیه فتوت و جوانمردی بین مردم است و باید فرهنگ نیکوکاری بین مردم نهادینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار