نماینده مردم سپیدان:بحران منابع آبی بزرگترین مشکل استان فارس است تصریح کرد: یکی اساسی ترین محورهای که باید در مصرف منابع بهینه آبی فارس مدنظر قراربگیرد، استفاده از کنتورهای هوشمند است زیرا می‌توان با استفاده از کنتورهای هوشمند یک سوم مصرف منابع آبی فارس را به نحو مطلوب کاهش دهیم.
کد خبر: ۶۱۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 02 June 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علاءالدین خادم  درباره وضعیت بحران منابع آبی در استان فارس،گفت:بسیاری از دشت‌های استان فارس در معرض تهدید با توجه به وضعیت منابع آبی قرار گرفتند؛بنابراین بدیهی است که بسیاری از کشاورزان برای ایجاد فرصت‌های اشتغال دست به مهاجرت بزنند.

بحران منابع آبی بزرگترین مشکل استان فارس است

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بحران منابع آبی بزرگترین مشکل استان فارس است تصریح کرد: یکی اساسی ترین محورهای که باید در مصرف منابع بهینه آبی فارس مدنظر قراربگیرد، استفاده از کنتورهای هوشمند است زیرا می‌توان با استفاده از کنتورهای هوشمند یک سوم مصرف منابع آبی فارس را به نحو مطلوب کاهش دهیم.

توقف کشت‌های پرآب در فارس تنها با ایجاد جایگزین‌های شغلی

خادم افزود:توقف کشت‌های پرآب در مناطق کم آب فارس تنها با ایجاد جایگزین های شغلی برای کشاورزان عملیاتی می‌شود واین درحالی است که اصلاح قانون بهره وری از منابع آبی در استان فارس الزامی است .

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بنا است که کشت‌های پرآب درمناطق کم آب متوقف شود، الزامی است که مراحل کاشت، برداشت محصولات در این مناطق قطع نشود؛بدین معنا که باید کشت‌های جایگزینی تولیدی در اراضی کشاورزی استان فارس درنظرگرفته شود تابرای کشاورزان علاوه بر درآمد اقتصادی بهینه،بازار فروش مطمئنی نیز ایجاد شود.

عضوکمیسیون کشاورزی ،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه اصلاح قانون بهره برداری وایجاد کنتور هوشمند راهکاری اصولی برای مبارزه بابحران بی آبی در فارس تلقی می‌شود یادآورشد: کاهش مصرف منابع فارس با اجباری شدن استفاده از کنتورهای هوشمند عملیاتی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار