" حالا دیگر نوبت رسانه ها است..."
کد خبر: ۶۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 13 July 2015

به گزارش تابناک اصفهان، دکتر مهدی جمالی نژاد، شهردار جدید اصفهان در مراسم معارفه خود در حضور عده بسیاری از اصحاب هنر و فرهنگ، وقتی که چشم دوربین ها و گوش میکروفن ها منتظر شنیدن نخستین سخنان شهردار جوان دیار زاینده رود درباره فعالیت ها و ادامه حیات اصفهان پس از مدیریت خود بود، رسانه ها را یار بیست و سوم شهرداری عنوان کرد. مسئله ای که نشان از به وقوع پیوستن یک فرصت بزرگ تاریخی برای رسانه های اصفهان است.

این فرصت تاریخی یعنی پس از سال ها شهردار اصفهان، با برداشتن گامی بلند از استفاده ابزاری و خریدن رسانه ها گذشته و به قلم روزنامه نگار و دوربین عکاس و فیلمبردار و میکروفن گزارشگر به چشم وسیله ای برای بزرگ کردن خدمات شهرداری و سایر استفاده های ابزاری از رسانه نگاه نمی کند و قصد ندارد رسانه های این شهر را به تریبون مستقیم شهرداری برای اطلاع رسانی خدمات شهرداری تبدیل کند، جمالی نژاد رسانه ها را بازوی مشورتی برای ارتقا وضعیت شهر و بهبود شرایط مردم می بیند، موضوعی که فرصت بسیاری ارزشمندی برای رسانه ها به وجود آورده است.

صحبت های شهردار و نگاه وی به رسانه نشان از این دارد که رسانه ها یعنی همان نمایندگان مردم که در شکل دهی افکار عمومی نسبت به مسائل مختلف موثر هستند، پس از سال ها به جایگاه اصلی خود در اصفهان بازگشته اند و این موضوع نویدبخش ایجاد یک بازوی مشورتی با بهره گیری از نقد و تحلیل های مختلف در راستای بهبود شهر است.

در این دوره رسانه ها قرار است به عنوان یک یار بیست و سوم با انتقاد های سازنده و تحلیل های فراجناحی و متناسب با زمان شهرداری را در طول مسیر خدمت به مردمان شهر بیست و سه هزار شهید یاری کنند و در مقابله با مشکلات و معضلات یار و یاور تیم مدیریتی شهر باشند. از سوی دیگر در راستای وظیفه اطلاع رسانی و آگاه سازی افکار عمومی پلی باشند برای انتقال وحدت، شادی و نشاط و سرزندگی و قوه ای برای ایجاد پیوند و تقویت همدلی و همزبانی بین مسئولان و مردم؛ این جایگاه پدید آمده یا به بیان بهتر بازوی مشورتی دیگر به راحتی جای خود را به تریبون امید های کاذب و مطهرسازی تبدیل نمی شود و به نوعی دیگر فروخته نمی شود.

فرصت به وجود آمده برای رسانه های اصفهان شاید حکم اتوبوس آخر شب را داشته باشد چرا که مشخص نیست اگر آن ها این فرصت را مغتنم نشمارند و آن را هدر دهند، کی و چه زمانی بار دیگر آن را به دست آوردند و بتوانند از طریق آن به بهبود و پیشرفت شهر کمک کنند.

حال دیگر نوبت رسانه ها است که به میدان آمده و با فرستادن موج های مثبت از پالس  مثبت شهردار استقبال کنند چرا که اصفهان سال ها است منتظر پالس های مثبت شهرداری است که با نگاه فراجناحی و تحلیل بدون حب و بغض شخصی، نه فامیل دور و نه فامیل نزدیک کسی باشد!

آری این بار رسانه ها باید پشت مردی بیاند که پیچ و خم های روزگار رسالت هایش را از یادش نبرده و خدمت به مردم را درست مثل سال 1372 در شهرداری نجف آباد به یاد دارد. آری این شهردار اصفهان همان جوان خنده رو سال های 72 شهرداری نجف آباد است که کار را شبانه روزی می دانست و مشورت و بهره گیری از نظرات موافق و مخالف را الزام آن، اما در موقع تصمیم قاطع بود و زمانی هم که اشتباه می کرد با تمام جسارت آن را قبول می کرد.

آری حالا نوبت به رسانه ها رسیده تا...

همه دست در دست هم شهر خود را کنیم آباد


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار