رئیس مجلس شورای اسلامی پیامی به یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان صادر کرد.
کد خبر: ۶۱۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 02 June 2018

به گزارش تابناک : علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیامی به یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان صادر کرد.

متن کامل پیام لاریجانی به یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان به شرح زیر است:

«برگزاری یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان فرصت مغتنم و شایسته‌ای در جهت تبیین و بازخوانی آرمان‌های این دین توحیدی یعنی اندیشه نیک، گفتار نیک و کردارنیک به شناخت و معرفت درباره این اصول مترقی حیات بشر و حس کمال‌جویی و معنویت است.

خداوند بزرگ را سپاسگزارم که به مناسبت این گردهمایی معنوی توفیق یافتم مراتب احترام خویش را به شما ادا کرده و بتوانیم گامی در جهت پاسداشت مهربانی و نیک‌رفتاری و اندیشه پاک برداریم.

ایرانیان یکتاپرست از دیرباز با آزاداندیشی، عقلانیت و با وجدانی پاک به دنبال حق و آرمان‌های نیک بودند و در گسترش آن به درستی کوشیده‌اند. گفت‌وگوی پیروان ادیان الهی با نگاه انسانی و آموزه‌های بر آمده از دین در شناخت معرفت و گسترش آرامش و اخلاق همواره شایسته تقدیر است.

این گفت‌وگوها می‌تواند زمینه سازندگی پیوند خورده با صلح و ثبات جهانی بدون تنش و با نگاهی توأم با اعتدال و برابری باشد که هدف ادیان الهی نیز بر همین مدار است.

در خاتمه، ضمن سپاس از دوست و همکار ارجمندم جناب آقای دکتر اسفندیار اختیاری نماینده محترم زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی به جهت رساندن درود و پیام تبریک اینجانب به شما عزیزان امید دارم این چنین جلسات بحث و گفت‌وگو به خوبی تداوم یافته و با توفیق روز افزون و دستاوردهای ارزشمند برای رستگاری و پیشرفت نسل‌های آینده همراه باشد.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

کنگره جهانی زرتشتیان، در شهر «پرث» استرالیا در حال برگزاری است، این کنگره از ایران آغاز شده و هر پنج سال یک بار به صورت دوره‌ای در یک کشور برگزار می‌شود.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار