مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه جمعیت تیزهوشان همدان نسبت به سال‌های قبل تغییر نکرده است، شرایط ورود به مدارس تیزهوشان برای سالتحصیلی ۹۸-۹۷ را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۱۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱ 04 June 2018
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه جمعیت تیزهوشان همدان نسبت به سال‌های قبل تغییر نکرده است، شرایط ورود به مدارس تیزهوشان برای سالتحصیلی ۹۸-۹۷ را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محمد پورداوود با بیان اینکه معیار ورود به مدارس تیزهوشان آوردن رتبه برتر در آزمون و معدل برتر است، اظهار کرد: دانش‌آموزانی که پایه هفتم و هشتم را در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده و معدلشان در هر دو سال بالای ۱۷ بوده است، می‌توانند بدون توجه به آزمون مدارس تیزهوشان ۹۸-۹۷، ۸ در آزمون شرکت و ثبت‌نام نکرده و به طور مستقیم بدون آزمون وارد مدارس تیزهوشان در پایه دهم شوند.

وی با بیان اینکه از متقاضیان مدارس تیزهوش برای پایه دهم از دروس هدف به صورت چهارگزینه‌ای آزمون گرفته می‌شود که نمره منفی دارد، متذکر شد: در شهرستان‌های بزرگ استان مدارس تیزهوشان با کیفیت و استاندارد‌های مدارس تیزهوشان کشور است و متقاضیان می‌توانند با دادن آزمون و معدل برتر وارد این مدارس شوند.

پورداوود با اشاره به اینکه پذیرش بدون آزمون تیزهوشان صرفا ویژه مقطع نهم به دهم است و برای مقطع ششم به هفتم هیچ راهی برای پذیرش بدون آزمون نیست و تنها راه قبولی، شرکت در آزمون است، افزود: از شرایط ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۸-۹۷ اشتغال به تحصیل دانش‌آموز در پایه نهم است و معدل سالانه دانش‌آموز در پایه هشتم باید ۱۹ و بالاتر از آن باشد.

وی یادآور شد: سوالات آزمون تیزهوشان به دو دسته استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تقسیم می‌شوند به طوریکه سوالات استعداد تحلیلی ۲۰ درصد نمره آزمون را دربرمی‌گیرد، خارج از کتاب‌های درسی بوده و هدف از طراحی این سوالات بررسی توانایی تحلیلی و طبقه‌بندی مطالب توسط دانش‌آموز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: درصد دیگر نمره آزمون به سوالات استعداد تحصیلی اختصاص می‌یابد که از کتاب‌های درسی پایه هشتم و نهم طراحی می‌شود به طوریکه سوالات آزمون به صورت چهارگزینه‌ای بوده و تنها یک گزینه پاسخ صحیح را دربرداشته و به ازای هر پاسخ صحیح ۳ امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط یک امتیاز منفی برای داوطلب درنظر گرفته می‌شود. در صورتی‌که داوطلب در یک سوال بیش از یک گزینه را علامت بزند پاسخ آن سوال غلط درنظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از ۸ خردادماه و با تأکید بر اجرای دقیق مفاد دستورالعمل ثبت‌نام اظهار کرد: دریافت هر گونه وجه به غیر از پول کتاب و بیمه در هنگام ثبت‌نام تخلف است بنابراین افراد در صورت مشاهده این موارد را به مرکز آموزش و پرورش گزارش دهند.

پورداوود افزود: ثبت‌نام از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی، شاهد، استعداد‌های درخشان، مدارس استثنایی و هیئت امنایی براساس دستورالعمل‌های مربوط انجام می‌گیرد و ثبت‌نام دوره‌های بعدی مدارس، انجام هر گونه مصاحبه، آزمون ورودی و تعیین شرط معدل برای ثبت‌نام در مدارس ممنوع است.

وی با بیان اینکه زمان حضور مدیر و عوامل اجرایی مدارس در فصل ثبت‌نام بر اساس ماده ۹۶ آئین‌نامه اجرایی آمده است، اظهار کرد: از دانش‌آموزان میان‌پایه توسط اولیای دانش‌آموزان در فرصت مقرر ثبت‌نام به عمل می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان یادآور شد: در مدارس نمونه دولتی هزینه کلاس‌های فوق‌برنامه با پیشنهاد انجمن اولیاء و مربیان و تصویب در شورای آموزش و پرورش مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت محدوده جغرافیایی در هنگام ثبت‌نام، خاطرنشان کرد: مهمترین چالش ثبت‌نام امسال رعایت محدوده جغرافیایی است به طوریکه در زمان ثبت‌نام علاوه بر قولنامه، ارائه تصویر سند موجر نیز الزامی است.

پورداوود با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان دیرآموز و تلفیقی- فراگیر گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان تلفیقی- فراگیر در مدارس عادی پس از تأیید آموزش و پرورش کودکان استثنایی بدون رعایت محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار