معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طبق آمارهای موجود 982 نفر در استان به بیماری‌های خاص مبتلا هستند.
کد خبر: ۶۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴ 14 July 2015

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طبق آمارهای موجود 982 نفر در استان به بیماری‌های خاص مبتلا هستند.

دکتر «نصراله نقدی» در نشست کمیته بررسی حمایت از بيماران خاص در استان با بیان اینکه حمایت از این بیماران را نباید وظیفه یک یا چند دستگاه دانست، اظهار کرد: همه ما باید در قبال بیماران خاص احساس مسئولیت کنیم تا به گونه‌ای شرایط فراهم شود که تمامی اقشار جامعه برای کمک به این افراد بسیج شوند.

وی افزود: داروهایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به بیماران خاص در سطح استان ارائه می‌شود که برای ارتقاء این خدمات نیازمند همکاری و مساعدت دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها در این زمینه هستیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه برای خدمات دهی دارویی به بیماران خاص نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی بدون همراهی و مشارکت مردم قادر به حل مشکلات نیست، بنابراین ورود سازمان‌های مردم نهاد و عزم همگانی و عمومی می‌تواند راهگشای حل مشکلات بیماران خاص باشد.

به گزارش ایسنا، «عبدالنور کردجمشیدی» ،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام، نیزاظهار کرد: رسیدگی به مشکلات و رفع دغدغه‌های بیماران خاص یکی از خدماتی است که به عنوان وظیفه‌ای انسانی باید خارج از روال اداری و به صورت دغدغه‌ای عمومی پیگیری شود تا بتوانیم به این قشر خدمات شایسته‌ای داشته باشیم.

وی افزود: افرادی که دارای یکی از بیماری‌های چهارگانه «ام اس»، «تالاسمی»، «دیالیز» و «هموفیلی» را داراست، پس از شناسایی به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌شوند و در آینده‌ای نزدیک برای این بیماران کارت هوشمند صادر می‌شود تا بتوان خدمات مناسب‌تر و هدفمندتری را به این قشر ارائه کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه برای هر سه بیمار دیالیزی در استان یک تخت دیالیز موجود است، تصریح کرد: وجود افراد فوق تخصص و متخصص در سطح شهرستان‌های استان از بروز مشکلات در حین خدمات‌دهی به این قشر را به حداقل ممکن رسانده است.

کردجمشیدی کمبود فضای فیزیکی را یکی از مشکلات پیش روی خدمات دهی مطلوب به بیماران دیالیزی در شهر ایلام اعلام و عنوان کرد: در مرکز استان به دلیل عدم وجود ساختمان مناسب و درخور و شأن این بیماران، به صورت سه نوبته و شبانه روزی خدمات دهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از ایام سال جمعیت بیماران دیالیزی در استان چند برابر می‌شود، ادامه داد: در ایامی همچون اربعین حسینی که تردد زائران جمعیت را در استان به دو یا سه برابر می‌رساند، قطعاً در بین زائران افراد دیالیزی نیز وجود دارد که لازم است تدابیری برای خدمات دهی به این جمعیت عظیم در دستور کار قرار داده شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام آموزش کارکنان در راستای خدمات دهی مناسبتر به بیماران خاص را یکی از عامل‌های موفقیت در ادای دین و وظیفه به این قشر عنوان کرد و یادآور شد: باید بهترین و دلسوزترین و مجربترین نیروهای دانشگاه را برای خدمات دهی به بیماران خاص در نظر گیریم تا بتوانیم خدماتی که شایسته آنان است را تقدیم کنیم.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار