گمرک سامور داغستان به روسیه از هر کامیون حمل کالای ایرانی تعرفه بین 500 تا 900 دلار می‌گیرد و عنوان می‌کند که به عنوان جریمه است اما اکنون می‌گوید این پول سپرده محسوب می‌شود. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه آنها به بهانه امضای الکترونیکی اشکال‌تراشی می‌کنند، یادآور شد: اخیراً نماینده داغستان برای بررسی موضوع به اتاق گیلان دعوت شد و به نتایجی رسیدیم که پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷ 19 February 2015
به گزارش خبرگزاری تابناك از رشت، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی اظهار کرد: بسیاری از مصوبات شورای گفت‌وگو اجرا و مشکلات در داخل استان برطرف شده است. هادی تیزهوش تابان، به موضوع مشکلات بازرگانان در گمرک داغستان اشاره کرد و گفت: فرم A نشانه کالای تولیدی ایران است که باید به گمرکات مقصد داده شود و از آنجا که سیستم‌ها الکترونیکی شده برخی از گمرکات روسیه مشکلاتی را برای تجار ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای کالای ایرانی در مرز بین آذربایجان و داغستان مشکل ایجاد شده است، تصریح کرد: گمرک سامور داغستان به روسیه از هر کامیون حمل کالای ایرانی تعرفه بین 500 تا 900 دلار می‌گیرد و عنوان می‌کند که به عنوان جریمه است اما اکنون می‌گوید این پول سپرده محسوب می‌شود. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه آنها به بهانه امضای الکترونیکی اشکال‌تراشی می‌کنند، یادآور شد: اخیراً نماینده داغستان برای بررسی موضوع به اتاق گیلان دعوت شد و به نتایجی رسیدیم که پیگیری می‌کنیم.

 وی با اشاره به اینکه اکنون فصل میوه و صیفی‌جات است، خاطرنشان کرد: باید مشکلات را برطرف کنیم و مقرر شده در مدت یک هفته تا 10 روز مشکل مذکور برطرف شود در غیر این صورت سفری داغستان خواهیم داشت. دبیر خانه کشاورز گیلان نیز در نشست مذکور به موضوع آب اشاره کرد و کاهش آب سد سفیدرود را نگران کننده خواند و اظهار کرد: باید از طریق رسانه‌ها به کشاورزان آگاهی لازم رسانده شود زیرا بحران آب جدی است.جواد خضرابراهیمی، خواستار اجرایی شدن برخی مصوبات گذشته شورای گفت‌وگو به ویژه در بخش خسارت گلخانه‌داران شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار