در چهارمین روز از هفته قوه قضائیه و در دیدار مسئولان دادگستری کهگیلویه با امام جمعه دهدشت؛
حجت‌الاسلام حسینی با توجه به رخ دادن برخی آسیب‌های اجتماعی در شهرستان، خواستار تشکیل یک معاونت اجتماعی در فرمانداری برای بررسی چنین مشکلات و آسیب‌هایی شد.
کد خبر: ۶۲۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 26 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی است تا مردم با مسئولان قضایی در دیدارهای چهره به چهره مشکلات خود را بیان و مسولان نیز در برطرف نمودن این مشکلات همت نمایند.

از همین رو صبح دیروز دوشنبه و در چهارمین روز از هفته قوه قضاییه، رییس دادگستری کهگیلویه ابتدا همراه با همکاران خود به دیدار امام جمعه دهدشت رفت.

در این دیدار امام جمعه دهدشت ضمن خواستار اعمال قانون از قضات در راستای قانون الهی، عنوان کرد: ارزش قوه قضائیه به این است که قانون خدا را اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی  با بیان اینکه اداره کشور بر سه رکن استوار است، ابراز داشت: یکی از این رکن‌ها حوزه قضایی و دادگستری است.

امام جمعه دهدشت کار در حوزه قضایی را سخت دانست و بیان کرد: اگر کارها به درستی انجام نشود نظم و امنیت در کشور مختل و عدالت پایمال خواهد شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه قضایی شهرستان با بیان اینکه از نزدیک شاهد تلاش‌های این عزیزان هستیم، افزود: کارهای سخت احتیاج به هوشیاری و مدیریت همیشگی دارد.

حجت‌الاسلام حسینی با توجه به رخ دادن برخی آسیب‌های اجتماعی در شهرستان، خواستار تشکیل یک معاونت اجتماعی در فرمانداری برای بررسی چنین مشکلات و آسیب‌هایی شد.

وی گلایه برخی شهروندان مبنی بر برخی بداخلاقی در حوزه قضایی نسبت به ارباب رجوع‌ها را یادآور شد و اضافه کرد: مردم برای ما محترم هستند، بداخلاقی در قانون نیامده است و ما باید این بداخلاقی‌ها را کنار بگذاریم.

 

در ادامه مجید کرمی ضمن تشکر از امام جمعه دهدشت بابت حمایت های ایشان از دستگاه‌ قضایی، به تشریح بخشی از عملکرد حوزه قضایی این شهرستان طی یکسال اخیر پرداخت و افزود: از هفته قوه قضائیه سال گذشته تا هفته قوه قضائیه امسال، تعداد ۲۳ هزار و ۹۷۹ فقره پرونده در مجموعه قضایی ثبت شده و ۲۵ هزار و ۹۰۹ فقره مختومه شده است.

رییس دادگستری کهگیلویه با بیان اینکه یک هزار و ۹۳۰ پرونده از سال قبل مثبت عمل شده است، عنوان کرد: نسبت به پرونده‌های مختومه، بیشترین عملکرد را امسال داشتیم.

وی از تلاش‌های ریاست زندان و واحد فرهنگی آن‌ تشکر به عمل آورد و بیان کرد: کارهای خوب فرهنگی زیادی در راستای اصلاح زندانیان طی یکسال اخیر صورت گرفته است.

کرمی برگزاری اردوهای تفریحی زیارتی، برگزاری کلاس‌های فنی‌حرفه‌ای برای ۳۶۰ مددجوی زندانی، مهارت‌های اساسی زندگی برای ۶۰۰ نفر، بازدید مقامات قضایی از زندان، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری زیارت عاشورا در گلزار شهدا و تپه نورالشهداء و دیگر فعالیت‌های مختلف فرهنگی را از برنامه‌های زندان دهدشت طی یکسال اخیر عنوان کرد. 

رییس دادگستری کهگیلویه آزاد شدگان توسط ستاد دیه را ۷۷ نفر با اعتبار ۷۱۵ میلیون تومان عنوان و اظهار داشت: در سال جاری آزادی مشروط ۲۰ نفر، تخفیف مجازات ۵۸ نفر، تعلیق مجازات ۳۱ مورد، عفو ۵۷ مورد، عفو موردی ۲۵ مورد، مرخصی دو هزار ۱۷۲ فقره، مرخصی پایان حبس ۲۳۹ فقره و اشتغال برای ۴۰۶ نفر انجام شد.

وی هم‌چنین از آزادی ۱۲۸ نفر با رضایت شاکی طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: مبلغ ۱۵۶ میلیون تومان توسط انجمن حمایت از زندانیان به خانواده‌های زندانی کمک شد.

کرمی در ادامه صحبت‌های خود اسناد رسمی صادر شده توسط اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان طی یک سال اخیر را چهار هزار و ۵۵۴ سند عنوان و اظهار داشت: معوقات بانکی به مبلغ ۱۰۱ میلیارد ریال وصول شد.

رییس دادگستری کهگیلویه معاینات بالینی توسط پزشک قانونی طی یکسال اخیر را چهار هزار و ۲۷۱ مورد عنوان و با بیان اینکه ۲۶ مورد جسد داشتیم گفت: از این ۲۶ مورد جسد ۲۴ مورد را برای کالبد گشایی به یاسوج انتقال دادیم.

وی نداشتن سالن تشریفات برای کالبد گشایی را یک معضل برای کهگیلویه دانست و با بیان اینکه مسئولان ما به فکر این هستند که مشکلات موردی و نه به صورت اساسی حل شود، عنوان کرد : تلاش‌های زیادی انجام گرفت و زمینی جهت ساخت سالن تشریفات خریداری شد اما متاسفانه ادارات همکاری‌های لازم را ندارند و کارهای انجام ‌می‌دهند که باعث تاخیر در ساخت آن شود و پیمانکار نتواند کارش را به درستی انجام دهد.

 

تشکیل معاونت اجتماعی برای بررسی مشکلات و آسیب های اجتماعی در فرمانداری کهگیلویه/۲۵ هزار و ۹۰۹ فقره پرونده در دادگستری کهگیلویه مختومه شد/معوقات بانکی به مبلغ ۱۰۱ میلیارد ریال وصول شد

در ادامه رییس دادگستری کهگیلویه به همراه دادستان، رییس زندان دهدشت، رییس پزشکی قانونی و رییس اداره ثبت و اسناد و جمعی از قضات در مسجد صاحب الزمان(عج) جوابگوی مردمی بودند که ماهها برای چنین دیداری برنامه ریزی کرده بودند.

مجید کرمی هدف از برگزاری این برنامه را تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات آن‌ها خارج از محیط اداری عنوان کرد و افزود: فارغ از محدودیت‌های اداری که معمولاً در دادگستری وجود دارد و مردم شاید نتوانند با مسئول و قاضی مربوطه روبه‌رو شوند و درخواست‌های خود را مطرح نمایند، این جلسه در مسجد برگزار و مردم می‌توانند با فراغ بال مشکلات خود را مطرح نمایند.

رییس دادگستری کهگیلویه اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین جلساتی مشکلات مردم را حل نماییم.

کرمی با بیان اینکه این درخواست‌ها در مجموعه قضایی و در شعبه‌های متعدد بررسی خواهد شد و جاهایی که مشکلی باشد سعی در رفع آن خواهیم نمود افزود: این از برکات نظام جمهوری اسلامی  است که قضات به برکت و یمن قوه قضائیه، در چنین روزی در مسجد حضور پیدا کنند و درخواست‌های مردم را بشنوند.

رییس دادگستری کهگیلویه مشکلات مطرح شده در این دیدار را در زمینه‌های مختلفی از جمله اشتغال و کمک زندانیان، دقت در رسیدگی پرونده‌ها، توجه و گذاشتن وقت کافی برای مردم و درخواست و راهنمایی کارهای قضایی عنوان کرد.

کرمی برنامه‌های هفته قوه قضائیه در شهرستان را یادآور شد و از حضور دسته جمعی این نهاد در آیین عبادی- سیاسی نماز جمعه، غباروبی گلزار شهدا، بازدید از زندان، دیدار با امام جمعه، دیدار مسولان قضایی با مردم در مسجد صاحب الزمان(عج)، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگر قضایی و همچنین نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار