حمید افراسیابی، متخصص طب سنتی اظهار داشت: معمولا افرادی که در طول هفته زیاد درد معده را تجربه را می کنند با خوردن غذاهای چرب و شور، دردشان بیشتر می‌شود؛ خوراکی‌هایی مثل مایونز و کلم از این نوع مواد غذایی است.
کد خبر: ۶۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 15 July 2015
وی ادامه داد: افرادی که دچار سوء‌هاضمه و درد معده می‌شوند بهتر است مصرف قهوه، گوشت قرمز، غذاهای سرخ شده و نوشابه‌های گازدار را کمتر کنند.

افراسیابی افزود: طب سنتی برای درمان و تسکین دردهای معده مصرف دارچین را توصیه می‌کند چرا که این گیاه درمانی برای کاهش درد ناشی از نفخ معده و سوءهاضمه موثر است.

این متخصص طب سنتی گفت: مصرف نعناع و زنجبیل به تسکین درد معده کمک می کند. همچنین جویدن دانه رازیانه نیز مؤثر است.

مرتضی صفوی، متخصص تغذیه نیز راهکارهای رفع خمودگی و خستگی را برشمرد و اظهار داشت: اگر تغذیه صحیح داشته باشیم هرگز دچار کسلی، خمودگی، بی‌حالی و ضعف نمی‌شویم اما اگر از تغذیه صحیح استفاده نکنیم و بدن کمبود مواد مغذی داشته باشد، این کمبود موجب خمودگی و کسلی می‌شود.

وی به نقش تغذیه در رفع این نوع افسردگی اشاره کرد و گفت: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مواد غذایی می‌تواند در جهت رفع این مشکل موثر باشد. این مواد هم در غذاهای حاوی ویتامین C مانند مرکبات (پرتقال، نارنگی، لیموترش و شیرین،‌گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و ...) وجود دارد و هم در غذاهای حاوی ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامین‌های A , E و D. 

به گفته‌وی مصرف میوه، سبزی،‌لبنیات، خوراک‌های دریایی، مغز میوه‌هایی مانند گردو و پسته در کنار 45 دقیقه زیر نور خورشید قرار گرفتن می‌تواند مانع خمودگی و خستگی افراد و کسل بودن آنها شود.

این متخصص تغذیه همچنین بر مصرف 3 وعده اصلی غذا در روز و 2 تا 3 میان وعده تأکید کرد و گفت: مصرف این وعده‌های غذایی زیر نظر متخصص تغذیه می‌تواند به رفع خستگی و خمودگی کمک کند.

ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامایی ایران، درباره کمر درد در بارداری،‌ اظهار داشت: با افزایش رشد رحم به اندام‌های تحتانی فشار وارد شده و انحنا یا گودی کمر بیشتر می‌شود که این موضوع می‌تواند موجب کمردرد بارداری شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره نحوه نشستن زنان باردار در اداره گفت: بهتر است زنان باردار در تمام مدتی که پشت میز خود هستند صاف بنشینند و از بالشی کوچک برای تکیه دادن استفاده کنند. اما بهترین روش این است که در کلاس‌های اصلاح وضعیت شرکت کنند زیرا کمردرد به مرور زمان تشدید می‌شود و مشکلاتی برای آنها ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سفتی شکم در بارداری اظهار داشت: سفتی شکم ممکن است علامت انقباض رحمی باشد و اگر بیش از 30 ثانیه طول بکشد و قطع و وصل شود باید فرد باردار برای بررسی انقباضات رحمی به ماما یا پزشک زنان مراجعه کنند.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار