رئیس اتاق بازرگانی استان همدان گفت: به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی در کشور، دولت واردات ۱۴۰۰ قلم از کالا‌های خارجی که مشابه آن‌ها در کشور تولید می‌شود را ممنوع کرده است.
کد خبر: ۶۲۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 27 June 2018
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان گفت: به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی در کشور، دولت واردات ۱۴۰۰ قلم از کالا‌های خارجی که مشابه آن‌ها در کشور تولید می‌شود را ممنوع کرده است

به گزارش تسنیم، علی‌اصغر زبردست اظهار داشت: در حال حاضر دولت فقط اجازه‌ی واردات کالا‌های ضروری و کالا‌هایی که مشابه داخلی ندارند می‌دهد و مابقی کالا‌ها برای کنترل قیمت ارز وارد کشور نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در مسیری قرار گرفتیم که مورد فشار کشور‌های خارجی و دشمنان هستیم، و این مردم هستند که باید به ما کمک کنند تا از این بحران اقتصادی و افزایش قیمت‌های حبابی خلاص شویم.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان‌اینکه زمانی می‌توانیم به موفقیت اقتصادی دست یابیم که برای کوچکترین و پیش پا افتاده‌ترین کالا وابسته به کشور‌های خارجی نباشیم، اظهار داشت: برای رسیدن به این نیازمند همت همگانی مردم هستیم.

مردم به بازار‌ها هجوم نیاورند

زبردست با بیان‌اینکه برای گر از این بحران نیازمند آرامش و صبوری مردم هستیم افزود: از مردم میخواهیم به بازار‌ها هجوم نیاورند و در خرید کالا‌های غیرضروری خود وقفه ایجاد کنند.

وی گفت: سیاست‌های اجرایی دولت بر اساس تحقق شعار امسال و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند، بنابراین مردم نگران نباشند و مطمئن باشند که اگر درک درستی از شرایط این روز‌ها داشته باشند بدون شک آینده روشنی را پیش رو خواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان تاکید کرد: روالی که این روز‌ها برای تحول اقتصادی طی میشود روال عادی نیست بنابراین مردم برای پیشرفت اقتصادی کشور باید روز‌های سختی را هم تحمل کنند.

زبردست با بیان‌اینکه در دوره‌ای همه‌ی کالا‌های ضروری و غیر ضروری و حتی کالا‌هایی که مشابه آن‌ها در کشور تولید می‌شد نیز از کشور‌های خارجی به کشورمان وارد می‌شد، تصریح کرد: بنا بر سیاسیت‌های اجرایی جدید فقط کالا‌های ضروری و کالا‌هایی که مشابه آن‌ها در کشورمان تولید نمی‌شود می‌تواند وارد کشور شود.

مردم آب در آسیاب دشمن نریزند

وی با بیان‌اینکه آمریکا فشار و تحریم‌های زیادی را به ملت ما روا داشته است، ابراز کرد: مردم ما نباید به گونه‌ای رفتار کنند که آب در آسیاب دشمن بریزند و موجب رسیدن آمریکا به اهداف و سیاست‌های خصمانه‌اش شوند.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان‌اینکه ما نباید وابسته به کالا‌های خارجی باشیم، تاکید کرد: می‌پذیرم که این روز‌ها روز‌های سختی است، اما برای گذر از این سختی‌ها و رسیدن به آینده اقتصادی پر رونق، نیاز به اتحاد و همدلی مردم داریم.

زبردست با گلایه از این که برخی افراد سودجو اقدام به خرید و ذخیره‌سازی ارز، سکه و طلا می‌کنند، تصریح کرد: با این اقدامات نابخردانه و سودجویانه، ضربات اقتصادی سختی به کشور وارد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار