وضعیت قرمز رودخانه های کشور و به طبع آن منابع آب بسیار نگران کننده است؛ ارائه راهکارهای علمی و پیشگیرانه برای هدر رفت آب در استان ها مد نظر مدیران استانی است.
کد خبر: ۶۲۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ 30 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایسکانیوز:مدیرعامل آب و فاضلاب شیراز گفت: با توجه به کاهش ۵۱ درصد بارندگی در میانگین بلند مدت شیراز، تامین آب آشامیدنی تابستان امسال نیازمند صرفه جویی ۲۰ درصدی شهروندان است.
اله بخش نظرپور با پیش بینی این که در تابستان شش هزار و ۲۴۰ لیتر بر ثانیه آب در شیراز مصرف شود، افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها، حدود ۱۴ درصد کمبود آب در این شهر وجود دارد.
وی گفت: متوسط سرانه مصرف آب در بخش خانگی شیراز حدود ۱۳۰ لیتر است که باید در شرایط کنونی این نسبت به ۱۰۵ لیتر برسد تا کاهش مصرف سرانه بتواند ما را به عبور از تابستان امیدوار کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب شیراز ادامه داد: تیر و مرداد ماه بیشترین حد مصرف آب در شیراز است که در این مدت با کمبود ۶۰۰ هزار و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب مواجه هستیم، اما با ۲۰ درصد صرفه جویی می‌توانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.
نظر پور تاکید کرد: اگر صرفه جویی انجام شود و مردم همکاری لازم را داشته باشند آب شرب جیره بندی نخواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر عمق چاه‌های آب در شیراز بالای ۳۰۰ متر است در صورتی که در ۱۰ سال گذشته عمق چاه‌های استحصال آب در این شهر به ۲۰۰ متر می‌رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار