رئیس اورژانس فارس از مرگ ۱۵۶ نفر در حوادث جاده‌ای استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۲۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 03 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد جواد مرادیان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در تشریح حوادث جاده ای فارس، گفت: درسه ماه ابتدای امسال تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۹۱ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ شیراز برقرار شده است.

وی مجموع ماموریت‌های فوریت‌های پزشکی انجام شده در سه ماهه اول سال ۹۷ در استان را ۵۸ هزار و ۸۷۶ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ماموریت‌ها ۴۰ هزار و ۵۳ مورد شهری و ۱۸ هزار و ۸۲۳ مورد جاده‌ای بوده است.

وقوع ۱۲ هزار و ۵۰ مورد تصادف در محورهای مواصلاتی فارس
مرادیان همچنین با ابراز تاسف از کشته شدن ۱۵۶ نفر در جاده‌های استان خبر داد و ادامه داد: در این مدت مذکور ۱۲ هزار و ۵۰ مورد تصادف به وقوع پیوست.

وی بیان کرد: از این تعداد تصادفات هفت هزار و ۴۹۸ مورد شهری و چهار هزار و ۵۵۲ مورد جاده‌ای بوده است.

مرادیان اظهار داشت: از مجموع مصدومان حوادث تصادفی نیز ۱۰ هزار و ۳۸۲ نفر به مراکز درمانی اعزام و چهار هزار و ۱۷۰ نفر در صحنه حادثه درمان شدند.

افزایش دو درصدی مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵/ فعالیت ۱۳۱ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای
رئیس اورژانس فارس از افزایش ۲ درصدی کل مأموریت‌های انجام شده توسط اورژانس ۱۱۵ استان طی سه ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

او تصریح کرد: در سه ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۱۵ زایمان موفق داخل آمبولانس‌های اورژانس فارس صورت گرفته است.

مرادیان گفت: در این مدت نیز شاهد ۱۶ ماموریت CPR موفق توسط کادر اورژانس ۱۱۵ بوده ایم.

به گفته رئیس اورژانس فارس در سال گذشته ۸۷ هزار و ۱۳۹ مورد تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۵ شیراز به ثبت رسیده است.

دکتر مرادیان با اشاره به فعالیت چهار بالگرد اورژانس در فارس که مربوط به شیراز، جهرم، آباده و لار است، یادآور شد: هم اینک ۹۳ پایگاه جاده‌ای و ۳۸ پایگاه شهری اورژانس به همراه ۲۵۰ دستگاه آمبولانس مشغول خدمات رسانی به هموطنان در تمام نقاط استان هستند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در پایان ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی تمامی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی، تاکیدکرد: با توجه به سفر‌های تابستانی، اورژانس آماده‌تر از همیشه جهت ارائه خدمات به همشریان عزیز و مسافران است.

ثبت بیشترین مرگ و میر‌ها در محور‌های جنوب غربی فارس
سرهنگ هاشم دهقانی جانشین رئیس پلیس راه شمال فارس؛ علل عمده حوادث رانندگی را به ترتیب عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ عنوان کرد.

دهقانی با بیان اینکه در سال جاری در محور‌های شمالی از جمله شیراز اصفهان شاهد وقوع بیشترین تصادفات را بوده ایم، تصریح کرد: بیشترین کشته‌های سوانح رانندگی در محور‌های جنوب غربی از جمله محور کازرون -قائمیه –نورآباد-گچساران اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار