مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:
هزینه‌های اضافه مدارس بر عهده مدیر نیست بلکه انجمن اولیا و مربیان باید این قضیه را مدیریت کند. اگر اولیا دانش آموزان به مدرسه خود کمک نکنند قطعاً مدیر مدرسه با چالش مواجه می‌شود؛ اما هیچ مدیری نباید با اجبار از اولیای دانش آموزان هزینه‌ای دریافت کند.
کد خبر: ۶۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱ 15 July 2015
به گزارش تابناک قم، ‌حمیدرضا شیخ‌الاسلام در نشست خبری که در اداره کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد، با بیان اینکه بودجه دولت برای آموزش و پرورش کفایت نمی‌کند، اظهار کرد: 222 هزار دانش‌آموز در یک‌هزار و 300 فضای آموزشی در استان قم تحصیل می‌کنند که بودجه دولت در این زمینه نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه امروز در استان قم به ۱۱۰ مدرسه نیاز داریم، گفت: در استان قم ۴ ناحیه و ۳ منطقه آموزش و پرورش داریم و پست سازمانی هر ناحیه آموزش و پرورش ۱۰۰ همکار است.

وی با اشاره به اینکه برای هر ناحیه آموزش و پرورش باید ۴۰۰ میلیون هزینه کرد، ادامه داد: در یکی از نواحی آموزش و پرورش استان قم ۳۷ هزار دانش آموز و در ناحیه دیگر ۶۷ هزار دانش آموز داریم در حالی که باید توازن در ناحیه‌ها برقرار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: در یک ناحیه آموزش و پرورش ۲۰۰ واحد آموزشی و در ناحیه دیگر ۳۶۰ واحد آموزشی با همان پست سازمانی داریم در حالی که باید میان تعدد واحدهای آموزشی نواحی مختلف توازن کافی برقرار شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های اضافه مدارس بر عهده مدیر نیست بلکه انجمن اولیا و مربیان باید این قضیه را مدیریت کند، ادامه داد: اگر اولیا دانش آموزان به مدرسه خود کمک نکنند قطعاً مدیر مدرسه با چالش مواجه می‌شود؛ اما هیچ مدیری نباید با اجبار از اولیای دانش آموزان هزینه‌ای دریافت کند.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: اگر مدیری در این زمینه تخلف کند، مورد بازخواست قرار می گیرد.

وی همچنین از کسب مدال نقره دانش آموز قمی در چهل و ششمین المپیاد جهانی فیزیک در کشور هند خبر داد و افزود: سید محمد جواد طباطبایی، دانش آموز دبیرستان تیزهوشان شهید قدوسی قم و عضو تیم پنج نفره المیپاد فیزیک کشور است که موفق به کسب این مقام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه باید افکار دانش آموزان را به سمت فنی حرفه‌ای و کار و دانش سوق دهیم، اظهار داشت: باید در رشته‌هایی مانند خدمات و تعمیرات آسانسور، تعمیرات موبایل، سوهان‌پزی و ... به‌صورت تخصصی فارغ التحصیل داشته باشیم که زیرساخت‌های کشور را قوی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده در زمینه استخدام آموزش و پرورش گفت: تاکنون هیچ‌گونه دستوری برای استخدام از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان قم ابلاغ نشده است.

شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد: آنچه در این زمینه مسلم است هیچ استخدام بدون آزمونی از سوی دولت صورت نخواهد گرفت و نیاز ما به منابع انسانی در دو سال آینده از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان برطرف می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
هیچ مدیری هم به اجبار دریافت نمی کند!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
جناب مدیرکل لطفا ی سر به مدارس بزنید و واقعیت رو از نزدیک ببینید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار