رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت:نماز عید سعید فطر در جوار بیش از هزار مسجد و مصلای شهری و روستایی این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷ 16 July 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حجت الاسلام محمدعلی سالاری،رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی،با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر،اظهار کرد:نماز عید سعید فطر در جوار بیش از هزار مسجد، مصلی، امامزاده و اماکن مذهبی در شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی به امامت ائمه جمعه و جماعات و روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد برگزار می شود.

وی با اشاره به این که به احتمال قریب به یقین شنبه هفته آینده عید فطر خواهد بود،افزود:نماز عید فطر ساعت 6:30 صبح شنبه به صورت همزمان در همه مناطق شهری و روستایی استان خراسان شمالی اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام سالاری افزود:این آیین عبادی در بجنورد، مرکز خراسان شمالی به امامت حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام‌جمعه بجنورد و قائم‌ مقام نماینده ولی‌فقیه در استان در محل بولوار دولت،مقابل مصلای امام خمینی (ره) این شهر اقامه می شود.

وی با بیان این که نماز عید فطر در مراکز شهرستان های خراسان شمالی نیز با امامت امام جمعه هر شهر و در سطح بخش و روستا ها با امامت روحانیون مستقر و طرح هجرت اقامه می شود، اظهار کرد: این مراسم در مراکز شهرستان ها در جوار مصلاها و مساجد جامع برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: نماز عید فطر در شهر شیروان، مرکز شهرستان شیروان در محل مصلا، در آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان در محل میدان ارشاد، فاروج در دبیرستان فضیلت، جاجرم در مصلا و در شهرهای بام و صفی آباد نیز در محل مساجد جامع این دو شهر با امامت ائمه جمعه اقامه می شود.

وی اضافه کرد: همچنین نماز عید سعید فطر در شهرستان گرمه در محل خیابان امام سجاد(ع)، شهر راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در محل میدان مرکزی، مراکز دهستان های سنی نشین یکه سعود و باغلق در محل مسجد جامع و در روستاهای سراسر استان نیز در محل مساجد برگزار می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در مصلاها، مساجد، امامزاده ها و اماکن مذهبی محل برگزاری نماز عید فطر پیش از آغاز این آیین مذهبی، اظهار کرد: حدود یک ساعت پیش از آغاز مراسم اقامه نماز عید سعید فطر در محل های مزبور برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی و بیان احکام و ابتهال خوانی اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام سالاری همچنین برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از نمازگزاران را از دیگر برنامه های روز عید سعید فطر در شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: در بجنورد،مرکز استان نیز این ایستگاه ها در میدان‌های قائم(عج) و شهید محمدزاده برپا خواهد شد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی نیز در گفت و گویی اظهار کرد:صبح روز شنبه هفته آینده نماز عید فطر در جوار بیش از 30 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی اقامه می شود.

گفتنی است، استان 915 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور، هزار و 75 مسجد و حسینیه، 156 امامزاده و بقعه متبرکه، هزار و 65 هیأت مذهبی و 800 مداح ساماندهی شده دارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار