رسانه‌های تصویری باعث شده حواس بینایی افراد بسیار حساس شود به طوری که تأثیری که امروز یک فیلم بر ذهن مخاطب می‌گذارد، بیشتر از یک سخنرانی و یک کتاب است.
کد خبر: ۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹ 19 February 2015

حجت‌الاسلام سید‌مهدی روح‌بخش، عضو شبکه اجتهاد دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در همایش استانی نبرد افکار،با بیان اینکه چند سال قبل برای دیدن فیلم‌های مبتذل هزینه‌ زیادی باید پرداخت می‌شد، اظهار کرد: اما امروز خیلی ساده می‌توان به روزترین فیلم‌های مبتذل دنیا را در فضای مجازی به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته با بی‌سیاستی‌ نسبت به این تکنولوژی طی شد و امروز نیز با سیاست اشتباه به جنگ این رسانه رفته‌ایم، ادامه داد: تربیت حذفی و مقابله‌ای با این تکنولوژی اثری ندارد زیرا ما نمی توانیم رسانه‌ها را از جامعه حذف کنیم.

حسن مسعودی، مسئول ستاد سواد رسانه‌ای و فناوری فرهنگسرای رسانه مشهد نیز در این همایش عنوان کرد: رسانه‌های تصویری باعث شده حواس بینایی افراد بسیار حساس شود به طوری که تأثیری که امروز یک فیلم بر ذهن مخاطب می‌گذارد، بیشتر از یک سخنرانی و یک کتاب است.

وی ادامه داد: امروز رسانه‌ها زمان و مکان را از بین برده‌اند به گونه‌ای که دیگر در رسانه‌های جدید مفهومی به نام زمان و مکان وجود ندارد و مخاطب از طریق این رسانه‌ها تجربه‌های فرازمانی به دست می‌آورد.

زهرا عامری‌فر، مسئول پژوهش مدرسه علمیه رضویه خراسان رضوی نیز در رابطه با این همایش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا عنوان کرد: فراخوان این همایش از ابتدای مهرماه به تمام مدارس علمیه خواهران خراسان رضوی ارسال شد، که تا 30 بهمن‌ماه، پایان مهلت ارائه آثار 20 مقاله با موضوعات فضای مجازی، جنگ نرم در فضای رسانه‌ای، آشنایی طلاب و اساتید با جنگ نرم به دبیرخانه این همایش رسید که از این میان پنج مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه طلاب به عنوان مبلغان و افسران جنگ نرم باید با فرصت‌ها و تهدیدهای جامعه آشنا باشند تا بتوانند بهتر بتواند در عرصه تبلیغ فعالیت کنند، اظهار کرد: این همایش در سه بخش فضای مجازی، جنگ نرم و فضای رسانه‌ای برگزار شد.

مسئول پژوهش مدرسه علمیه رضویه خراسان رضوی، بیان کرد: مدرسه علمیه رضویه از سال 91 تاکنون پنج همایش به صورت استانی برای مدارس علمیه خواهران خراسان رضوی برگزار کرده است.

وی بیان کرد: موضوع چهار همایش قبلی در مورد حجاب و راهکارهای ترویج عفاف و حجاب در جامعه بود و این همایش نیز با نگاه فضای مجازی و سواد رسانه‌ای با عنوان نبرد افکار اجرایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار