رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ما در تمام مناطق شهری اردبیل به دنبال توزیع مناسب بیمارستان و مراکز پزشکی و خدماتی هستیم تا همه شهروندان به راحتی از این خدمات استفاده کنند.
کد خبر: ۶۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 16 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی صبح امروز در نشست با اعضای شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما هیچ مشکلی را در تامین استنت بیماران قلبی در اردبیل نداریم و اگر اعزامی بیماری نیز به تبریز انجام شده است از بابت شارژ باطری‌های قلبی و پیس‌میکر بوده است که به دلیل قطب بودن دانشگاه علوم پزشکی تبریز ما در تامین این نیازمندی بیماران را به بیمارستان‌های تبریز اعزام می‌کنیم.

مجوز طبابت صادر نمی‌کنیم

وی با بیان اینکه بحث ساماندهی مطب پزشکان در میدان سرچشمه اردبیل را خود ما نیز پیگیر هستیم و به هیچ‌وجه پروانه طبابت جدید صادر نمی‌کنیم، گفت: سیستم ما به گونه‌ای است تا امکان راه‌اندازی مطب جدید در میدان سرچشمه اردبیل داده نشود، اما در کنار آن باید شورا و شهرداری نسبت به فعالیت پاساژ‌ها نیز حساس باشند، چراکه بخشی از ترافیک ایجاد شده در میدان سرچشمه اردبیل ناشی از فعالیت این پاساژ‌ها و مراکز تجاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: به هیچ‌وجه نباید تجربه ناموفق تمرکز مطب پزشکان در سرچشمه را به میدان یحیوی انتقال دهیم در حالی که عده‌ای دلال و سرمایه‌گذار سعی می‌کنند با احداث مجموعه‌های پزشکی جدید در مناطق مختلف شهر به ویژه میدان یحیوی بر دامنه این مشکلات بیفزایند.

پورفرضی بیان کرد: ما نباید استان اردبیل و جایگاه پزشکی آن را با شهری همچون شیراز مقایسه کنیم، چراکه در شیراز بیمارستان بزرگ خیریه به نام بیمارستان نمازی احداث شده و ما شاهد آن هستیم که چقدر خیرین در احداث بیمارستان و مراکز درمانی ورود پیدا کرده‌اند در حالی که کمترین حضور خیرین را در استان اردبیل در حوزه بهداشت و درمان شاهد هستیم.

این مسئول با بیان اینکه باید توزیع مناسبی را در سطح شهر در توسعه و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شاهد باشیم، ادامه داد: ما هم اکنون این توزیع را به شکل مناسب و براساس سرشماری جمعیت در قالب مراکز بهداشتی و پایگاه‌های درمانی شاهد هستیم و قطعا سعی خواهیم کرد تا در توزیع مراکز بیمارستانی در نقاط مختلف شهر نیز همین رویه را دنبال کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: باید به سمتی حرکت کنیم تا بیمارستان جامعی در اردبیل با ظرفیت 500 تخت احداث شود، چراکه هم‌اکنون احداث مراکز بیمارستانی 100 تا 200 تختخوابی نمی‌تواند در این زمینه جوابگو باشد.

پورفرضی با یادآوری اینکه به هیچ‌وجه قصد ساخت بیمارستان جدید یا تغییر کاربری نداریم، تصریح کرد: وظیفه ما سرمایه‌گذاری و یا بهره‌گیری از تغییر کاربری در ساخت و سازها و فروش واحدهای تجاری و خدماتی احداث شده احتمالی نیست بلکه ما ازطریق بانک‌ها و موسسه خاتم‌الأنبیاء قصد داریم با مجوز شورای شهر اعتباراتی را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان بر اساس نقشه و تیپ معین شده وزارت علوم مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ما قصد تجمیع همه دانشکده‌ها و خوابگاه‌های علوم پزشکی در مجموعه پردیس دانشگاهی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود:‌ به هیچ‌وجه از فضای موجود درمانی استان با اخذ این شش مجوز از شورای شهر کاسته نخواهد شد و ما قصد ورود به حوزه تجاری‌سازی و خدمات‌سازی واحدها را نداریم بلکه تصمیم‌مان بر این است تا از مجوز شورای شهر و شهرداری در گرفتن اعتبارات و تخصیص‌های جدید استفاده کنیم.

پورفرضی عنوان کرد: باید استانداردسازی در احداث بیمارستان‌ها مورد توجه قرار گیرد که قطعا ما هم در میدان وحدت، ‌میدان امام، شهرک کوثر و بیمارستان فاطمی راه‌اندازی مراکز خدماتی و درمانی را در اولویت قرار دادیم تا با یک توزیع مناسب و منطقی در سطح شهر امکان ارائه خدمات بیشتر فراهم آید.

این مسئول با یادآوری اینکه میراث فرهنگی به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد در تغییر کاربری بیمارستان فاطمی حتی آجری را روی آجر بگذاریم، گفت: درحال حاضر هیچگونه اتفاق خاص در ساخت بیمارستان جدید رخ نخواهد داد و ما تلاشمان بر این است تا از ظرفیت موجود مراکز بیمارستانی و درمانی به بهترین شکل استفاده کنیم.

احداث داروخانه جامع جدید در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه قرار است مقابل ساختمان شهرداری اردبیل داروخانه جامع همانند داروخانه شبانه‌روزی 13 آبان تهران راه‌اندازی شود، افزود: با راه‌اندازی این داروخانه امیدواریم مشکل تامین داروی بیماران خاص به ویژه سرطانی برطرف شده و امکان بهره‌گیری از این ظرفیت برای همه هموطنان فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار