تابناک: مدیر جهاد کشاورزی سمیرم از اجرای 24 طرح اقتصاد مقاومتی در زمینه کشاورزی و دامپروری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱ 20 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، همت علی انصاری افزود: این طرح ها در زمینه پرورش و تولید دام، کبک، قارچ، ماهی، سرکه سیب و شترمرغ است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح ها با هدف تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای منطقه اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح ها با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی اجراشده است، یادآور شد: بخشی از تسهیلات لازم برای اجرای این طرح ها را جهاد کشاورزی و قسمتی را بسیج سازندگی به متقاضیان اعطا کرد.

انصاری ادامه داد: مرکز پرورش کبک دراین شهرستان با تولید و ظرفیت بیش از شش هزار قطعه، در سطح استان اصفهان نمونه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمیرم نیز گفت: با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان سمیرم برای 180 نفر به صورت مستقیم و یکهزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

سرهنگ دوم پاسدار حسن عجمی با بیان اینکه وجود تحریم های اقتصادی نباید مانعی برای پیشرفت و توسعه کشور محسوب شود، اظهار کرد: هنر این است که بتوانیم نظام، فرهنگ و سیاست کشور را با ارزش افزوده ای که از سوی اندیشه های خردمند، کارآمد و کارآفرین، دلسوز و فداکار به دست می آید به سمت پیشرفت و توسعه همه جانبه هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و عمل به سیاست های ابلاغی آن نسخه نجات بخش و راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور به شمار می رود.

این مسئول نظامی ادامه داد: 15 طرح صنایع دستی ،یک طرح گلخانه، پنج طرح صنایع تبدیلی و بسته بندی، راه اندازی 11 واحد مشاغل خانگی، راه اندازی پنج طرح پرورش شتر مرغ ،حمایت و توسعه بالغ بر 40 طرح اشتغال زا، اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی، 50 طرح پرورش دام سبک از جمله طرح های اجرایی این سیاست در شهرستان است.

سرهنگ عجمی با اشاره به برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و کارآفرینان موفق منطقه به دیگر طرح های اجرا شده اقتصاد مقاومتی در سمیرم اشاره کرد و افزود: 10 طرح پرورش دام سنگین،15 کارگاه پرورش قارچ خوراکی، یک طرح پرورش کبک ، پنج پرورش مرغ بومی، 20 طرح ورمی کمپوست، 15 پرورش ماهی در استخر های کشاورزی، 10 طرح پرورش زنبور عسل و چهار طرح کاشت زعفران از جمله این طرح ها بود.

شهرستان سمیرم با افزون بر 36هزار هکتار باغ و 22هزار هکتار زمین زراعی با اشتغال 92درصدی مردم در بخش کشاورزی و دامداری در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :