رشت - ایرنا - نام گیلان با سفر درآمیخته و آنان که از ذوق سفر سرشارند، نیک می دانند که گیلان؛ سفرنامه ای است بی منتها و حظ سفر بدان هیچ گاه تکرار را تداعی نمی کند.
کد خبر: ۶۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 19 July 2015
دور دوم سفرهای تابستانی در گیلان با عطر فطر آغاز شد و گیلانیان میزبان شدند تا حظ جنگل و باران، برنج و شالی، رودهای خروشان و پامچال، زیستگاه قو و مرغابی، خروش روز و شب امواج دریا، جشن رنگ در لباس های محلی و رسوخ طعم طبیعت در غذاهای محلی و جشن ها و آیین ها و هزاران جاذبه استانشان را به گردشگران ارزانی بخشند.

بر این اساس واژه گیلانگردی اغراق نیست چراکه گیلان تنها طبیعت نیست و جای جای آن سرشار از غنای تاریخی و طبیعی و فرهنگی است.

بر اساس دانش توریسم؛ گردشگری در سطح بالای اقتصادی و اجتماعی آن موجب شکوفا شدن ذوق و استعداد و ارتقای آموزش در همه زمینه ها می شود و بر همین اساس کشوری که در صنعت گردشگری فعال می شود، می تواند میلیون ها گردشگر را به خود جلب نماید؛ کشورهای توریستی در تهیه پخت غذاهای عالی و با کیفیت بالا و تولید آثار هنری گران قیمت پیشرفت می کنند.

گردشگری در مجموع نه تنها موجب اشتغال ، افزایش درآمد، صلح و آرامش می شود؛ بلکه سطح هنر و ذوق و استعداد را ارتقاء می بخشد چون گردشگران فرهنگی ثروتمند حاضرند برای آثار فرهنگی با ارزش پول خوبی بپردازند.

به هر روی گیلان ، همایشی است از گیرایی ها و گونه های متعدد گردشگری که طبیعت گردی (اکوتوریسم) سرآمد آنهاست و چه بسیار حیف که تنها بایستی به برشی از آن بسنده کرد.

شکوه آبشار ویسادار در غرب گیلان همایشی از جاذبه های طبیعی گردشگری ، گردشگران را به وهم مبتلا می کند و قلعه رودخان یادگاری از دوران سلجوقیان، غرق در طبیعتی وهم انگیز بیشتر به خیال می ماند تا واقعیت ...

گیلان بدلیل گیرایی های بی شمارش در شاخه های متعدد گردشگری کهن و مدرن یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود و شهرک تاریخی ماسوله یکی از آن دیگری است که در مسیر ثبت جهانی است تا فراتر از کشور معرفی شود؛ هر چند که شهرت رویاگونش در گوشه گوشه جهان رسوخ کرده و هر سال در چهار فصل، میهمانانی را میزبان است که از نقطه نقطه جهان بدیدنش می آیند.

گام نهادن به راه منتهی به بقعه امامزاده اسحاق و امامزاده ابراهیم گیلان ، آرامشی است دلنشین برای انسان مدرن و موزه میراث روستایی گیلان به یادگار از نیاکان نیک اندیش گیلانی، میزبان گردشگرانی است که سرور جشن ها و آیین های بومی را در فضایی روستایی به یادگار از یک قرن پیش، جست وجو گر هستند.

و چه پر پیداست در میان راه ، رنگ های زنده و بی شمار برآمده از دل طبیعت که گردشگران را به زیبایی ذهن و کار خلاق دست مردمان این خطه رهنمون می شوند و گذر از 300 غرفه ، ایستگاه و فروشگاه صنایع دستی بمناسبت عید فطر و آغاز دور دوم سفرهای استانی را برای گردشگران دشوار می نماید.

11میلیون و 223 هزار و 139 گردشگر در سه ماه نخست امسال در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان اسکان یافته و از جاذبه های گردشگری گیلان بهره مند شده اند و هم اکنون با تعطیلات جشن فطر و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، مهیای میزبانی شده اند. 

دستگاه های فرهنگی و اجتماعی در مناطق گردشگری استان فعال شده و برگزاری جشنواره ها، ایستگاه ها و بازارچه های صنایع دستی توسط میراث فرهنگی گیلان تدارک دیده شده است. 

همچنین گشت های نظارتی از اماکن و تاسیسات گردشگری استان با جدیت با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد و 75هتل، 21 هتل آپارتمان، 67 مجتمع گردشگری، 45 مهمانپذیر، 802 مسافرکاشانه، 192 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 52 دفتر خدمات مسافرتی در استان گیلان فعالیت دارند و آماده اند تا سفری خوش را برای مسافران به یادگار بگذارند. 

نام گیلان طراوت سفر است و خاطراتی خوش و شیرین و این بار به حتم سفری رویاگون را در ذهن رنگ خواهد زد.

و البته تنها نیست ، ماسوله و دیلمان و قلعه رودخان و آنچه گفته شد که اینها همه هست و اینها همه گیلان نیست ...

و تنها می توان تاکید کرد؛ گیلان، سفرنامه ای است بی منتها ...

طبق اعلام اداره کل حمل و نقل و پایانه های گیلان؛ در دو روز نخست تعطیلات عید فطر (پنجشنبه و جمعه) 130 هزار و 834 وسیله نقلیه از شش محور، وارد استان شده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار