معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان:
تابناک: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان از اجراي طرح ويژه شناسنامه‌دار كردن بزهكاران در مركز مشاوره آرامش اين معاونت با هدف كنترل و نظارت بر افراد و خانواده‌هاي آسيب پذير و بزهكار خبر داد.
کد خبر: ۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸ 20 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، سرهنگ جهانگير كريمي گفت: امروز نگاه پليس در برخورد با جرم و مجرم با گذشته فرق كرده و تجربه هم نشان داده كه روش هاي سنتي برخورد با جرم جواب نمی‌دهد.

وي سياست و تدبير پليس را برخورد با سازمان جرم و مجرم عنوان كرد و اظهار داشت: پليس در اين رويكرد سه جامعه هدف را مورد نظر دارد كه يكي از آنها جامعه سالم، ديگري جامعه بزهكاران و سوم جامعه مجرمان است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان تصریح کرد: مهمترين ويژگي جامعه سالم امنيت است به گونه اي كه در چنين جامعه اي همه آحاد جامعه رشد و ترقي پيدا مي كنند و جرم و آسيب اجتماعي در آن به ندرت ديده مي شود.

وی با بيان اينكه نيروي انتظامي بدون مشاركت سازمان ها و دستگاه ها قادر به كنترل و مهار جرايم و آسيب هاي اجتماعي نيست، گفت: امروز ۲۷ دستگاه در زمينه مقابله با آسيب هاي مواد مخدر و ۲۶ دستگاه در زمينه عفاف و حجاب و همين تعداد دستگاه در مقابله با آسيب هاي شبكه هاي مجازي و ... تعريف و براي هركدام از آنها وظايف و مسووليت‌هايي پيش‌بيني شده است.

وي تعريف پليس از زندان را محلي براي اصلاح مجرم عنوان كرد و افزود: مسلماً مجرمان بايد براي ادامه زندگي دوباره به جامعه سالم برگردند كه اگر جامعه سالمي براي آنها وجود نداشته باشد و اين جامعه با آسيب هاي اجتماعي احاطه شده باشد، بزهكاران دوباره در مسير جرم قرار مي گيرند و توسط پليس دستگير و به زندان مي روند و اين چرخه همچنان ادامه خواهد داشت.

سرهنگ كريمي از اجراي طرح شناسنامه دار كردن بزهكاران در مركز مشاوره آرامش معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي اصفهان با همكاري اداره بهزيستي استان خبر داد و گفت: مقدمات اجرايي شدن اين طرح فراهم شده و مسايل مربوط به مراحل اجرايي آن در نشست ها و كميسيون هاي تخصصي استانداري مطرح شده و انشاء الله در سال آينده اجراي آن را عملي می‌كنيم.

اين مقام انتظامي طرح مذكور را يكي از طرح هاي بزرگ و بسيار تخصصي در حوزه پيشگيري از جرايم در سطح كشور دانست و اظهار کرد: هدف از اجراي اين طرح، كنترل و نظارت بر افراد و خانواده هاي آسيب پذير و بزهكار و حل مسايل و مشكلات آنان با كارهاي روانشناسانه و مشاوره اي و جلوگيري از ادامه بزهكاري دوباره توسط آنان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :