بهمن روشنی در گفتگو باتابناک:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:مرکز جامع ام اس در استان از خرداد سال ۹۶ درکلینیک بوستان راه اندازی شده است.
کد خبر: ۶۳۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 28 July 2018

دکتر بهمن روشنی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:بیمار مبتلا به ام اس می‌تواند بعد از تشخیص قطعی توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب به اداره بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مراجعه نماید تا پس از تشکیل پرونده، اطلاعات وی بلافاصله در سامانه ثبت شود و معرفی نامه بیمار جهت داروخانه صادر گردد.

وی خاطر نشان کرد:سامانه‌ی اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک سامانه‌ی کشوری است که بر اساس کد ملی، اطلاعات بیماران در آن ثبت می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت:چنانچه بیماری به استان دیگر مهاجرت نماید یا فوت کند نام وی از سامانه‌ی آن استان حذف می‌گردد.

روشنی تاکید کرد:تن‌ها بیمارانی در این سامانه اطلاعاتشان ثبت خواهد شد که به صورت قطعی بر طبق نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب به ام اس مبتلا باشند، این در حالیست که انجمن حمایت از بیماران ام اس برای افراد مشکوک به ام اس نیز رونده تشکیل داده و جزء بیماران ام اس به حساب می‌آورند لذا لازم است که آمارخود را به روز رسانی نمایند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه مرکز جامع ام اس در استان از خرداد سال ۹۶ درکلینیک بوستان راه اندازی شده بیان داشت: 

دکترروشنی ضمن بیان تخفیفات ویژه دارویی، ام آر آی و آزمایشات در مراکز دولتی برای بیماران ام اس گفت:: برخی دارو‌ها نیز به این بیماران رایگان ارائه می‌گردد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار