رییس هیئت مدیره حمایت از بیماران ام اس استان همدان گفت: انجمن ام اس با مشکلات مالی مواجه است و نمی‌توانیم برای بیماران بی بضاعت ام اس لوازم طبی خریداری کنیم.
کد خبر: ۶۳۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 28 July 2018
هیئت مدیره حمایت از بیماران ام اس استان همدان گفت: انجمن ام اس با مشکلات مالی مواجه است و نمی‌توانیم برای بیماران بی بضاعت ام اس لوازم طبی خریداری کنیم.
 
به گزارش تسنیم، هاجر فهیمی اظهار داشت: یک هزار و ۴۱۸ بیمار مبتلا به ام اس در استان همدان عضو انجمن ام اس همدان هستند که از این تعداد ۱۰۰۵ نفر خانم و مابقی بیماران را آقایان تشکیل داده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشتر بیماران مبتلا به ام اس که عضو انجمن هستند از بیماران بی‌بضاعتی اند که توانایی مالی برای خرید لوازم طبی و دارو‌های گران قیمت را ندارند، اما منابع مالی این انجمن هم به اندازه‌ای نیست که بتوانیم همه آن‌ها را تحت پوشش قرار دهیم.

بیمارانی که بیماری شان عود می‌کند نیازمند دارو‌های خارجی‌اند

هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران ام اس استان همدان با بیان‌اینکه قیمت دارو‌های خارجی بیماران ام اس گران است و حتی به ماهی یک میلیون تومان هم می‌رسد، ابراز کرد: بیمارانی که بیماری شان عود می‌کند حتما باید از دارو‌های خارجی استفاده کنند.

فهیمی گفت: دارو‌های ایرانی هم برای درمان این بیماری وجود دارد که به شکل رایگان در اختیار بیماران ام اس قرار می‌گیرد، اما پس از مدتی این دارو‌ها هم به بیماران جواب نمی‌دهد و مجبور به تهیه دارو‌های گران قیمت خارجی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از مبتلایان به ام اس دچار معلولیت جسمانی شده‌اند، تصریح کرد: درصد زیادی از این افراد خانم‌ها هستند.

هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران ام اس استان همدان گفت: بیش از سه هزار بیمار مبتلا به ام اس در استان همدان شناسایی شده است، اما از این تعداد یک هزار و ۴۱۸ بیمار به عضویت انجمن ام اس درآمده‌اند.

بیماران ام اس جزو بیماران خاص به شمار نمی‌آیند

فهیمی اظهار داشت: بیشتر بیماران ام اس قادر به انجام کار‌های سنگین نیستند و حتی در فعالیت‌های روزانه شان هم دچار مشکل هستند، هزینه درمانشان سنگین است و از مشکلات بیمه‌ای رنج می‌برند، اما با این حال تاکنون این بیماری جزو بیماری‌های خاص محسوب نشده است.

وی از همکاری یک متخصص مغز و اعصاب با این انجمن خبر داد و افزود: این پزشک خیرخواه، در روز‌های پنجشنبه به انجمن می‌آید و بیماران را به شکل رایگان ویزیت می‌کند.

کمبود روان شناس از دیگر مشکلات انجمن ام اس است

هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران ام اس استان همدان گفت: بیماران ما نیازمند مشاوره‌های روان‌شناسی هستند، اما متاسفانه تاکنون هیچ مشاور روان‌شناسی حاضر به همکاری با انجمن نشده است.

فهیمی در بخش دیگری از گفت‌وگو با بیان اینکه خانم‌ها رکن اصلی یک خانواده و مادران بچه‌ها هستند، ابراز کرد: بیماری ام اس در برخی بیماران منجر به معلولیت جسمانی شده و بیماران برای انجام کار‌های روزمره شان نیازمند لوازم طبی مانند واکر، عصا و ... هستند، اما متاسفانه هزینه تامین آن را ندارند بنابراین از خیران سلامت می‌خواهیم که به کمک این بیماران نیازمند بشتابند و مسئولان نیز چاره‌ای برای تامین هزینه دارو و دفترچه‌های بیمه این بیماران بیابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار