مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت:نرخ بیکاری در برخی از استان‌ها نسبت به سال گذشته با افزایش روبه‌رو بوده اما در حال حاضر این نرخ در استان به دلیل افزایش اشتغال در مناطق زلزله‌زده کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۳۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 29 July 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، علی محمدی در نشست خبری که امروز در اداره کل دارایی استان برگزار شد، افزود:براساس آخرین آمار اعلام شده نرخ بیکاری متوسط کشوری در فصل بهار ۱۲.۱ درصد و در استان ۱۹.۴ درصد است در حالی که این میزان در زمستان سال گذشته ۲۱.۶ بوده است.

وی خاطر نشان کرد:اشتغال ایجاد شده در استان در سه بخش خدمات، کشاورزی و صنعت و معدن تقسیم  شده است که در سال گذشته سهم اشتغال کشور در بخش خدمات ۵۰ درصد و در استان نیز ۵۰ درصد، بخش کشاورزی کشور ۱۸ درصد و در استان ۲۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن در کشور ۳۲ درصد و در استان ۲۲ درصد بوده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه اظهار داشت:اشتغال استان در بخش صنعت ۱۰ درصد از میانگین کشوری پایینتر است و می‌توان نتیجه گرفت که یا بخش صنعت خیلی قوی نیست یا این میزان به دلیل وجود صنایع هایتک که اشتغال کمتری دارد، است، اما در مجموع می‌تواند تلفیقی از این دو نوع باشد.

محمدی تصریح کرد:مانده سپرده‌های بانکی در سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان است  که این میزان تا پایان خرداد ماه امسال به ۱۶ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان رسیده و حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است و این به این معنا است که جریان نقدینگی افزایش یافته و در این صورت کنترل تورم بیشتر می‌شود.

به گفته این مسئول، میزان تورم در استان  ۹.۹ است واین در حالیست که مانده تسهیلات بانکی تا پایان سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان بوده و تا پایان خرداد ماه امسال به ۱۱ هزار و ۴۸۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی  ابراز داشت:کل درامد‌های سه ماه ابتدای امسال ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیارد تومان است، زیرا ظرفیت اقتصادی استان بالا نیست و معافیت مالیاتی در بخش کشاورزی و مناطق زلزله‌زده نیز مزید بر علت است تادرآمد‌های مالیاتی استان در سه ماه اول امسال ۳۲ درصد عدم تحقق داشته  باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه اذعان داشت: از کل درآمد‌ها ۸۸ درصد مالیاتی و مابقی غیرمالیاتی است و براساس مصوبه جدید دولت طرح‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود و مشوق‌های مالیاتی نیز برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته می‌شود، اما در مجموع هر زمان نرخ ارز در کشور افزایش یابد تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.

محمدی افزود:ثبت‌نام جدید برای سود سهام عدالت وجود نداردو افرادی که ثبت نام کرده و تاکنون سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند فقط از ۲۴ تیر تا ۱۵ مرداد فرصت دارند تا با وارد کردن شماره شبا در سامانه سهام عدالت سود خود را دریافت کنند.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار