بسته خبری ویژه تابناک همدان؛ شامل خبرها و رویدادهای مهم این هفته ی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است .
کد خبر: ۶۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 20 July 2015
تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست پس از 11 ماه

اداره کل محیط زیست استان همدان پس از قربانعلی محمدپور به مدت 11 ماه با سرپرستی سیدعادل عربی مدیریت شد که در نهایت استاندار همدان تصمیم بر انتصاب غلامرضا محمدی به این پست گرفت.
با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر مسئله محیط زیست و منابع طبیعی دارند این حوزه برای مردم و رسانه‎ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و گویا این اهمیت سبب طولانی شدن زمان معرفی مدیرکل جدید شد.

المان میدان امام خمینی (ره) در شان روایت انقلاب نیست

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه المان میدان امام خمینی همدان در شان روایت انقلاب اسلامی نیست، گفت: نبود اعتبار نباید سبب چشم‌‏پوشی از اجرای طرح‎های ماندگار در همدان شود.
محمد تبریزی با تاکید بر اینکه باید در گام‌های اجرایی طرح ساماندهی میدان امام خمینی همدان اولویت‌بندی کنیم، افزود: المان میدان امام خمینی همدان الگوی ناقص از کاری است که در تهران انجام شده و در شان روایت انقلاب اسلامی نیست.
تبریزی با بیان اینکه باید الگوی فاخری در این زمینه باشد که با معماری شهر نیز هماهنگی داشته باشد، تصریح کرد: نباید به صرف نبود اعتبار از اجرای طرح‌های ماندگار چشم‌پوشی شود، باید بیاموزیم که پروژه‌هایی در شهر همدان اجرا شود که در آینده فرزندان این شهر به آن افتخار کنند.

خیابان‎های بوعلی و اکباتان همدان پیاده‎راه می‌‏شود

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه امسال ۲ خیابان بوعلی و اکباتان همدان پیاده‎راه می‏‌شود، گفت: المان میدان امام‌ خمینی همدان براساس معماری موجود تغییر کند.
حمیدرضا طبی‌مسروردر کمیسیون خدمات شهری همدان اظهار داشت: میدان امام خمینی، خیابان‌های منشعب و عناصر کالبدی همچون مسجد جامع وکاروانسراها تنها بازمانده ادوار گذشته همدان بوده و فرهنگ گذشته همدان در این آثار بروز و ظهور پیدا می‌کند که باید برای همدان و شهروندان ارزش داشته باشد.
طبی مسرور با بیان اینکه بناهای تاریخی باید مورد اهمیت و ارزش در بین مدیران و شهروندان هر جامعه‎ای باشد، تصریح کرد: در استان‌های دیگر بافت تاریخی و ارزشمند حفظ و احیا شده و جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی آن در کنار توجه به مسائل اقتصادی و گردشگری تقویت شده است.
وی با اعلام اینکه جداره میدان امام خمینی همدان دارای سبک و سیاق معماری خاص بوده و در دنیا مطرح است، بیان کرد: متاسفانه در این بخش بی‌توجهی شده و پردازش فضای سبز متناسب با میدان امام صورت نگرفته و جداره لخت و بی‌روحی ایجاد شده است.

نخستین کارگاه الکترونیکی تولید فرش دستبافت

معاون فرماندار نهاوند گفت: نخستین کارگاه الکترونیکی تولید فرش دستباف غرب کشور با اشتغال زایی ۱۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید.
سیدرضا سلامتی در مراسم افتتاحیه نخستین کارگاه الکترونیکی غرب کشور اظهار داشت: شهرستان نهاوند به‌عنوان قطب تولید قالی و فرش دستباف روستایی در استان همدان، می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال در این بخش را ایفا کند.
معاون فرماندار نهاوند افزود: به‌منظور رونق صنعت فرش‌بافی در نهاوند و به‌تبع آن افزایش فروش و کسب درآمد با همکاری اداره بهزیستی و قالی‌بافی شهرستان کارگاه الکترونیکی تولید فرش دستباف برای اولین در غرب کشور در شهرستان نهاوند به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: برای بهره‌برداری از این طرح 240 میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای 100 نفر شغل ایجاد کرده است.

اسکان مسافران تعطیلات عید فطر

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان همدان گفت: ۳۴۰ هزار نفر مسافر از ۲۵ تیرماه تاکنون در استان همدان اقامت کردند.
وی با اشاره به اینکه از ۲۵ تیر ماه تاکنون ۳۴۰ هزار نفر مسافر در استان همدان اقامت کرده اند، افزود: این تعداد مسافر در هتل، متل، مسافرخانه ها، مهمانپذیر ها، خوابگاه ها، مدارس، آپارتمان ها، اردوگاه ها و خانه مسافر و کمپ های گردشگری استان همدان اقامت کرده اند.

ثبت روزانه ۲۹۰هزار تردد خودرو در جاده های همدان/وزش باد در محورها
رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه در تعطیلات عید فطر روزانه ۲۹۰ هزار تردد در استان همدان انجام شده است، گفت: در حال حاضر در اکثر محورهای استان باران و وزش شدید باد گزارش شده است.
سرهنگ مهدی شاکری با بیان اینکه در تعطیلات عید فطر روزانه حدود ۲۹۰ هزار تردد در جاده های اصلی استان همدان انجام شده است، اظهار داشت: این میزان تردد نسبت به روز های عادی ۳۵تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در اکثر محورهای استان باران و وزش شدید باد گزارش شده است، افزود: وزش باد شدید می تواند در خودرو های سبک موجب عدم تعادل شده و رانندگی در این شرایط نیازمند احتیاط بیشتری است.

اجرای طرح سفیران صلح در ملایر

دبیر ستاد اقامه نماز ملایر از اجرای طرح سفیران صلح در پنج مسجد شهرستان ملایر خبر داد.
حجت‌الاسلام‌ مهدی بیات با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف ستاد اقامه نماز شهرستان ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در اماکن، نهادها، مدارس و ادارات است، اظهار کرد: در این زمینه برنامه‌های خوبی از سوی این ستاد در سال جاری پیش‌بینی شده است.
وی به برگزاری نماز جماعت در مساجد شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بیشتر مساجد شهرستان نماز جماعت برگزار می‌شود.

فوت راننده پژو به دلیل سرعت غیر مجاز

در اثر برخورد یک دستگاه پژو 206 با تیر چراغ برق، راننده خودرو در دم جان باخت.
راننده این خودرو که یک خانم بود در حالی که از زیرگذر پژوهش به سمت بلوار شهید احمدی روشن در حال حرکت بود بعد از این تصادف مرگبار از داخل خودرو به بیرون پرتاب شد.
مشاهدات عینی حاکی از آن است که سرعت بالا، باعث شد تا کنترل خودرو از دست راننده خارج شود و با تیر چراغ برق وسط بلوار برخورد کند.







اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار