مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه از ذخیره حدود ۶۷۰ تن مرغ منجمد در استان خبر داد و گفت: توزیع گسترده مرغ منجمد ظرف یکی دو روز آینده در بازار آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 30 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،اسماعیل پرویزی‌فر، با اشاره به افزایش قیمت مرغ طی روزهای اخیر، اظهار کرد: قیمت مرغ تا کیلویی 10 هزار تومان هم بالا رفت، اما اکنون در بازار حدود کیلویی 9 هزار تومان است.

وی افزایش قیمت مرغ را سراسری دانست و خاطرنشان کرد: هر سال در فصل تابستان با کاهش جوجه‌ریزی و کمبود مواجه می‌شویم که باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه ادامه داد: در فصل گرما در مناطق گرمسیر کشور جوجه‌ریزی انجام نمی‌شود و در سایر مناطق نیز جوجه‌ریزی بازده بسیار پایینی دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با بیان اینکه توزیع مرغ منجمد در کرمانشاه با هدف تنظیم بازار به مقدار کمی آغاز شده، افزود: اکنون توزیع در فروشگاه شرکت پشتیبانی امور دام و سه مرکز دیگر در شهر کرمانشاه انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت دو مرکز در سنقر و گیلانغرب، افزود: در مجموع تا کنون پنج تن مرغ منجمد در این شش مرکز عرضه شده است.

پرویزی فر یادآوری کرد: به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کردیم که لیست متقاضیان عرضه را به ما بدهند و به محض اینکه تعداد متقاضیان بیشتر شود، ظرف یکی دو روز آینده توزیع گسترده مرغ منجمد را آغاز خواهیم کرد.

وی قیمت مرغ منجمد درب سردخانه را کیلویی 6320 تومان اعلام کرد که با قیمت 6750 تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

به گفته این مسئول، توزیع مرغ تا زمانی که قیمت‌ها متعادل شود و به کیلویی حدود هشت هزار تومان برسد ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل پشتبانی امور دام استان کرمانشاه با بیان اینکه کمبودی در سردخانه‌های استان نداریم، اظهار کرد: 570 تن ذخیره فعلی مرغ منجمد استان است و 100 تن دیگر نیز در راه است و با این میزان ذخیره حتی اگر تا آخر تابستان هم عرضه داشته باشیم حتما جوابگوی نیاز استان خواهد بود و بدون محدودیت عرضه خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: اگر هم کمبودی رخ دهد می‌توانیم ظرف مدت 48 ساعت از سایر استان‌ها مرغ منجمد وارد کرمانشاه کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار