معاون شهردار اصفهان خبر داد
تابناک: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: بر اساس افق پیش‌روی آینده BRT اصفهان، جابه‌جایی روزانه ۳۰۰ هزار مسافر در خطوط شش‌گانه BRT اصفهان عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۶۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 20 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، علیرضا صلواتی با بیان اینکه در آینده 300 هزار مسافر در روز با BRT جابه‌جا می‌شوند، اظهار داشت: تحقق این مهم بدان معناست که 30 تا 40 درصد حمل و نقل عمومی شهر اصفهان را با BRT پوشش داده‌ایم و بقیه از طریق دیگر اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها پوشش داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 45 کیلومتر از مسیرهای BRT اصفهان در سال 95 احداث می‌شوند، افزود: پیش‌بینی ما این بوده که با راه‌اندازی خطوط 2، 3 و 6 BRT در اصفهان بتوانیم 150 هزار مسافر دیگر به تعداد مسافرانی که در حال حاضر روزانه از این خطوط استفاده می‌کنند‌، اضافه کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: در حال حاضر 120 هزار مسافر توسط اتوبوس‌های BRT در شهر اصفهان جا به جا می‌شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه اصفهان‌، بیش از 90 درصد مسافران BRT از راه‌اندازی این خطوط در اصفهان اعلام رضایت‌مندی کرده‌اند.

صلواتی با اشاره به اینکه برای کلان شهر اصفهان در شبکه حمل و نقل همگانی 6 خط BRT پیش‌بینی شده، گفت: خط نخست اتوبوس‌های تندرو حدفاصل ندامتگاه اصفهان تا پایانه باقوشخانه که از 3 سال قبل به طول 20.5 کیلومتر ایجاد شده و اجرای خط 2 نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرائی فاز نخست خط 3 BRT اصفهان حدفاصل پایانه ارغوانیه، خیابان جی‌، احمد‌آباد‌، ولی‌عصر و در نهایت پایانه میدان امام علی(ع) بوده و فاز دوم آن نیز از خیابان تا پایانه صمدیه است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در فاز نخست خط سوم BRT تعداد 18 ایستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در فاز نخست خط 3 BRT اصفهان روزانه 80 هزار مسافر جابه جا شوند.

وی افزود: به دنبال احداث خط 3‌، احداث خط 2 را نیز در برنامه قرار داده‌ایم که از میدان جمهوری اسلامی‌، خیابان‌‌های آیت‌الله کاشانی‌، حکیم نظامی و در نهایت میدان آزادی می‌گذرد و به خط یک متصل می‌شود.

صلواتی بیان کرد: ترغیب بیشتر شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی آلودگی هوای کمتر‌، ترافیک کمتر‌، سوخت کمتر‌، تصادف کمتر و آرامش بیشتر برای شهروندان به همراه دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار