مدیر کل گمرک اصفهان گفت: در سال گذشته 220 میلیون دلار و در چهار ماه نخست امسال نیز 50 قلم کالا به ارزش 102 میلیارد دلار از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۶۳۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 05 August 2018
به گزارش تابناک اصفهان : منطقه اصفهان در کاشان، اسدالله احمدی ونهری در نشست فعالان اقتصادی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، اظهار کرد: گمرگ کاشان پنجمین گمرک صادراتی کشور به شمار می رود، اما زیرساخت های لازم برای واردات گمرک هنوز آماده نشده است.
 
وی افزود: با وجود آنکه زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع برای ساخت گمرک کاشان اختصاص یافته است، اما زیر ساختهای آن شامل فیبر نوری، آب، برق و گاز و جاده دسترسی به آن هنوز با مشکل روبرو است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان نیز در این نشست، گفت: نگاه به سرمایه گذاری در کشور غلط است و هنوز متوجه جایگاه آن نیستیم که با قرار گرفتن بخش خصوصی در جایگاه اصلی خود بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد.
 
محمد علی شجاعی اظهار کرد: حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال در کشور امری حیاتی و برای مسئولان نیز قابل اهمیت است، تاجایی که عنوان مسئول وظیفه داریم مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را برطرف کنیم.
 
وی با اشاره به رونمایی از درگاه سرمایه گذاری استانداری اصفهان، افزود: شاخص های 28 گانه کسب و کار همراه با مجوزهایی برای صادر کردن، نیازمند موافقت اصولی است که برای سهولت در سرمایه گذاری در این درگاه تعریف شده است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان تصریح کرد: نرخ بیکاری در شهرستان کاشان 7.8 است که این امر، حاصل توانمندی و ظرفیت های بخش صنعت این شهرستان است.
 
وی گفت: تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اشتغالزا در قالب پنج سرفصل فراگیر، اشتغال پایدار روستایی، کارورزی، کسب و کار و مشاغل خانگی ارائه می شود و مسئولان، بخشداران و دهیاران باید با روش های تبلیغاتی جهت اطلاع رسانی به مردم اقدام کنند.
 
شجاعی افزود: تعداد طرح های اشتغالزای ارجاع شده به بانک های عامل شهرستان کاشان بسیار کم است و مدیران دستگاه های اجرایی که موضوع را پیگیری نمی کنند، کنار گذاشته خواهند شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار