برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری در استان با هدف ایجاد نشاط همگانی و ثبت رکوردهای مطلوب با رعایت استانداردهای ورزشی در این شاخه با جدیت دنبال می‌شود که این بار رکوردهای خوبی در حوزه آقایان در رشته کوهستان به ثبت رساند.
کد خبر: ۶۳۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 05 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: رئیس هیات دوچرخه‌سواری فارس با اشاره به برگزاری مسابقه رنکینگ دوم کوهستان آقایان در رده جوانان و بزرگسالان در استان اظهار داشت: این مسابقه به صورت الیمینیتور و به میزبانی هیات دوچرخه سواری شهرستان شیراز برگزار شد.

هادی باشفاعت ادامه داد: رقابت مورد نظر در منطقه باغات قصردشت و ناحیه‌ای متناسب با استانداردهای این نوع مسابقه برگزار شد و شامل 100 متر مسیر آسفالت به پهنای 8 متر برای ایجاد چسبندگی کافی جهت شروع سریع و ترمزگیری ایمن در استارت و پایان مسابقه بود.

وی با توصیف جزئیات مسیر مسابقه اضافه کرد: این مسیر شامل 100 متر مسیر سنگ رودخانه‌ای کوبیده شده اسلالوم، حدود 200 متر مسیر دارای پستی و بلندی خاکی چالش برانگیز و50 متر مسیر به عرض کمتر از 2 متر برای محک زدن مهارت شرکت‌کنندگان در تغییر ناگهانی مسیر در زوایای کند تا تند بیش از 90 درجه تعیین شد.

جداسازی استاندارد مسیر

باشفاعت رعایت استانداردهای لازم در برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری را از دغدغه‌های هیات دوچرخه‌سواری استان دانست و بیان کرد: در مسابقه‌ای که در این حوزه برگزار شد، مسیر مناسب برای جدا سازی کامل تماشاگران و تیم‌های حمایتی و استقرار پزشکیار نیز در نظر گرفته شد.

وی افزود: این رقابت پرهیجان با حضور شرکت‌کنندگانی از شهرستان‌های مرودشت، لامرد، سپیدان، کازرون، آباده، جهرم و شیراز برگزار شد که در رده جوانان عادل ذکی‌پور از کازرون، محمدرضا اسدی از لامرد وحسین سخایی از سپیدان رده اول تا سوم را از آن خود کردند.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری فارس اعلام کرد: در رده بزرگسالان نیز، فرشید صلاحیان و عباس آندیده از کازرون و رضا احدی از سپیدان به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

انتخاب و کنترل مسیر بی‌سابقه

باشفاعت با اشاره به نظر سرپرست کمیته کوهستان استان درباره رتبه‌بندی و سطح رنکینگ دوم کوهستان آقایان در شیراز اظهار کرد: این مسابقه در نوع خود در استان بی‌نظیر بوده و از نظر کنترل مسیر و انتخاب مسیر بی‌سابقه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: حرکات خط استارت و پایان با کنترل دقیق با دوربین نیز در طول رقابت با دقت هزارم ثانیه نتایج را به ثبت رساند و رکوردها نیز قابل توجه بودند.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری فارس با اعلام رکوردهای نفرات اول تا سوم گفت: رکورد تمامی نفرات اول تا سوم کمتر از 2 دقیقه به ثبت رسید.

مسابقه برای بانوان با استانداردهای مشابه

باشفاعت از برگزاری همین سبک مسابقه در جمعه 19 مردادماه خبر داد و اعلام کرد: استاندارد بودن مسیر مسابقه برای این رقابت در جمعه نیز با بازدید هیات دوچرخه‌سواری استان تایید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار