نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش خدمات به روستاییان به ویژه روستاهای بزرگ و پرجمعیت، موجب توسعه و عمران روستاهای منطقه شده و روند مهاجرت را متوقف خواهد کرد.
کد خبر: ۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷ 21 February 2015
به گزارش ایرنا ، جلیل جعفری روز جمعه در جمع اهالی روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال افزود: مهاجرت یکی از معضلات روستاها و حتی شهر خلخال بوده و در سال های گذشته بسیاری از اهالی، این شهرستان را ترک و برای یافتن کار و رفاه به دیگر شهرستان ها کوچ کرده اند.
وی تاکید کرد که باید روستا محوری و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به روستا ییان در اولویت کاری مسوولان اجرایی باشد و در چنین وضعیتی است که از مهاجرت ها کاسته می شود.
جعفری با اشاره به موضوع تعیین حق آبه استان اردبیل از رودخانه قزل اوزن بیان کرد: هر گونه تعیین حق ابه و برداشت آب از رودخانه قزل اوزن باید با اولویت دهی به مصارف کشاورزی ، صنعت و شرب اهالی شهرستان های خلخال و کوثر باشد.
او اظهار کرد: در هر گونه اقدام در زمینه حق آبه قزل اوزن باید پیش از هر تصمیم و اقدام دیگر منافع و مصالح این دو شهرستان تامین و آنها فدای تامین آب مناطق دیگر نشوند.
وی با بیان این که آب شرب روستای بزرگ خوجین به صورت هیات امنایی اداره می شود، گفت: شبکه آب شرب این روستا باید زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار گرفته و این شرکت نسبت به اصلاح قسمت های فرسوده شبکه و تحویل آب سالم و بهداشتی به اهالی روستا اقدام کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار