امام جمعه نهاوند گفت: اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب تنها راه نجات اقتصاد کشور از مشکلات و رسیدن به توسعه است که باید از سوی مردم و مسوولان مد نظر قرار گیرد.
کد خبر: ۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶ 21 February 2015

 امام جمعه نهاوند گفت: اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب تنها راه نجات اقتصاد کشور از مشکلات و رسیدن به توسعه است که باید از سوی مردم و مسوولان مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا حجت السلام ' عباسعلی مغیثی نیا' در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نهاوند، مولفه های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب را برشمرد و افزود: این مولفه ها شامل توجه به تولید ملی ،کار و سرمایه ایرانی و مدیریت جهادی است که به عنوان راهنمای توسعه کشور طراحی شده است .

وی کاهش واردات و وابسته نبودن به اقتصاد نفتی را از مهمترین مصادیق رسیدن به اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه لازم است واردات بی رویه و اتکای اقتصاد به منابع نفتی کاهش یابد تا از این طریق بتوان تحریم ها را بی اثر کرد که البته این مساله مد نظر دولت قرار گرفته است.
وی به نقش مردم در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: مردم هم می بایست با صرفه جویی در مصرف بی رویه و همچنین خرید کالای ایرانی به تحقق اقتصاد داخلی کمک کنند تا از این طریق به شکوفایی و توسعه برسیم.
امام جمعه نهاوند در ادامه با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: این بانوی بزرگوار در واقعه عاشورا نقش مهمی در خنثی کردن دسیسه بنی امیه و شکست آن و همچنین صیانت از اسلام و پیام واقعه عاشورا ایفا کرد و توانست این پیام را به گوش مردم برساند.
وی گفت: این روز به همین دلیل روز پرستار نامیده شده که ضمن تبریک آن به همه پرستاران انتظار می رود که آنان در شغل خود به این الگوی واقعی تاسی جویند.
بهره گیری از فرصت ایام فاطمیه برای معنوی کردن فضای جامعه ، شهادت شهید محلاتی، قیام مردم تبریز در سال 56، توجه به حوزه های علمیه و تشویق عمومی برای ثبت نام در این حوزه ها و تذکرات لازم در خصوص مسایل شهرستان از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان نهاوند بود.
پنجم اسفندماه مصادف با پنجم جمادی الاول روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت عاشورا،حضرت زینب کبری سلام الله علیها است که این روز را روز پرستار می نامند.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بیش از 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب شهر همدان قرار دارد.

 

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار