شیران:
تابناک: عضو شورای شهر اصفهان گفت: ردیف بودجه گردشگری شهرداری اصفهان صفر و اعتبار آن به کمیته فرهنگ شهروندی اضافه شد همچنین مقرر شد اعتبارات نقدی شهرداری مرکزی اصفهان به نصف تقلیل یابد.
کد خبر: ۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ 21 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلامرضا شیران در خصوص آخرین تغییرات اعمال شده در بودجه شهرداری اصفهان با وجود موافقت اعضای پارلمان شهری با کلیات رقم پیشنهادی بودجه 94 اظهار کرد: حذف ردیف بودجه کمکی شهرداری به رسانه‌های وابسته به این نهاد شهری یکی از بزرگ‌ترین تغییرات اعمال شده در چهارچوب جلسات تخصصی کمیسیون تلفیق در روزهای گذشته بود چرا که اگر چه رقم کمک دریافتی این رسانه‌ها در مقایسه با مصارف مهم شهری چندان قابل توجه نبود اما این حرکت زمینه وادار سازی این رسانه‌ها به استقلال عمل بیشتر را فراهم کرد.

وی با اعتقاد به اینکه کمک مالی به رسانه‌های محلی باید مقطعی و کوتاه مدت باشد، افزود: با وجود اینکه در گذر زمان شهرداری مکلف به کاهش رقم پرداختی خود به دو رسانه مکتوب و مجازی اصفهان زیبا و ایمنا بود اما در عمل این رقم نه تنها کاهش نیافت بلکه در بودجه سنواتی سهم کمک به این رسانه‌ها بیشتر نیز شد به طوری که در بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای شهر برای سال 94 میزان این کمک برای اصفهان زیبا مبلغ 600 میلیون تومان و برای خبرگزاری شهرداری یعنی ایمنا این رقم 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

شورا و شهرداری همدل نیستند

عضو شورای شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تاکنون رسانه‌های وابسته به شهرداری کارکرد خوبی نداشته‌اند، تصریح کرد: حذف ردیف بودجه رسانه‌های شهرداری یک پیام بزرگ با خود به همراه دارد پیامی که مردم و متفکران شهر حتمآ به خوبی درک کرده و به چرایی دلیل این تصمیم خواهند رسید.

شیران با زیر سؤال بردن روش بودجه ریزی شهرداری در سنوات مختلف گفت: به اعتقاد اعضای پارلمان شهری، شهرداری باید به جای تعیین جداگانه میزان منابع و مصارف در مناطق 14 گانه شهری پیش از هر چیز درآمدهای شهری اصفهان را محاسبه کرده و سپس متناسب با نیازها و پروژه‌های شهری آن‌ها را در مناطق کمتر برخوردار به مصرف برساند.

وی ادامه داد: این نخستین سال بود که شهرداری اصفهان رسم مرسوم موازنه بودجه در مناطق مختلف را رعایت نکرد و به جای این که درآمدهای مازاد مناطق بیشتر برخوردار شهری را که در نتیجه هزینه کرد بیشتر شهرداری در آن نواحی به دست آمده باز هم به مصرف همان مناطق بیشتر برخوردار برساند صرف محرومیت زدایی از سایر مناطق و نواحی شهری کرد. این در حالی است که شورای شهر نیز به سهم خود با حذف ردیف‌های غیر قانونی در بودجه 94 تمام تلاش خود را برای افزودن بر رقم محرومیت زدایی متمرکز کرد.

عضو شورای شهر اصفهان با انتقاد از عدم همدلی شهرداری با شورای شهر خاطر نشان کرد: به طور حتم اگر همکاری شهرداری با شورای شهر در روش بودجه ریزی اندکی بیشتر بود امور مربوط به مسائل مختلف شهری در سال 94 بسیار بیشتر از آنچه امروز است سامان می‌یافت چرا که اعمال نگاه طبقاتی به شهروندان و تفکیک آن‌ها به شهروند درجه یک و دو به جز تقسیم اصفهان به دو منطقه بالا و پایین نتیجه دیگری نخواهد داشت.

تخلف دو میلیاردی شهرداری

شیران دلیل حذف ردیف دو میلیاردی سازمان وزرش اصفهان در بودجه سال 94 را تخلف آشکار شهرداری عنوان کرد و گفت: شهرداری اصفهان در اقدامی خلاف قانون در تلاش بود تا سازمان ورزش شهرداری سابق خوراسگان را در بودجه سال 94 به سازمان ورزش شهر اصفهان تعمیم دهد و به همین دلیل نیز ردیف‌هایی از بودجه را برای کمک به این سازمان در نظر گرفته بود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد شهرداری اصفهان به عنوان یک نهاد شهری سعی داشت تا با دریافت پول از این طریق مبالغ قابل توجهی را در بخش‌های غیر معمول در قالب تعامل‌های خارج از اصول در مقاصد خاص خود به مصرف برساند.

عضو شورای شهر اصفهان درباره دیگر تغییرات بودجه شهرداری اصفهان اضافه کرد: ردیف بودجه گردشگری شهرداری اصفهان صفر و اعتبار آن به کمیته فرهنگ شهروندی اضافه شد همچنین مقرر شد اعتبارات نقدی شهرداری مرکزی اصفهان به نصف تقلیل یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار