دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علم و فناوری رئیس جمهور خبر داد
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علم و فناوری رئیس جمهور گفت: دانشمندان ایرانی فناوری و دانش فنی سلول‌های بنیادی را بومی سازی کردند.
کد خبر: ۶۴۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 23 August 2018

امیرعلی حمیدیه ظهر امروز در جلسه شرکت‌های دانش بنیان مراغه اظهار داشت: هم اکنون تمام دانش تولید سلول‌های بنیادی از ابتدا تا انتها در کشور انجام می‌شود.

وی افزود: ایران توانسته در تولید مقاله و بومی‌سازی علوم سلول های بنیادی رتبه اول را در میان کشورهای منطقه کسب کند.

حمیدیه اضافه کرد: کشورمان در سلول‌های بنیادی در رتبه چهاردهم جهان قرار گرفته است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی گفت: برای تجاری‌سازی علم سلول‌های بنیادی 70 شرکت دانش بنیان تشکیل و برای تبدیل این علم به ثروت فعالیت می‌کنند.

حمیدیه افزود: در حال فعال کردن مراکز شتاب دهی برای شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه و تجاری سازی این علم هستیم.

وی اضافه کرد: در راستای تجاری سازی این علم سرمایه‌گذاران بسیاری آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام کرده‌اند.

وی گفت: هم اکنون 300 تا 400 طرح در زمینه سلول‌های بنیادی در حال انجام است که از این تعداد 50 طرح آماده تجاری شدن و سرمایه‌گذاری است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علم و فناوری رئیس جمهور، از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواست با توجه به جهانی شدن این علم تا دو سال آینده برای کسب سود و رونق این علم دراین بخش سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: هم اکنون یک هزار عضو هیأت علمی و همچنین یک هزار دانشجو در طرح‌های تحقیقاتی و آموزشی در این حوزه فعالیت می‌کنند.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :