واقعیت ها را انکار نکنیم
سوالی که اینجا مطرح است این است که نقش مدیریت استان در ایجاد و یا حل این بحران ها چه بوده است. آیا مشکل سپرده گذاران آرمان نتیجه ی عملکرد مدیریت اجرایی استان و اساسا مربوط به این دوسال بوده اخیر است؟
کد خبر: ۶۴۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ 24 August 2018

در روزهای اخیر که طرح استیضاح وزیر کشور در مجلس مطرح گردیده است بنابر آنچه در رسانه ها عنوان شده عدم مدیریت مناسبت بحران های استان خوزستان از جمله دلایل مطرح شده عنوان گردیده است.

به گزارش "تابناک" این در حالی است که با وجود بی سابقه بودن بحران ها و اتفاقات مختلف در یک دوسال گذشته، ما شاهد مدیریت مطلوب مشکلات ایحادشده بودیم.


گرچه کجود مشکلات انباشته از گذشته باعث اعتراضات بسیاری در سطح استان شده است بگونه ای که بگفته ی یکی از نمایندگان بیش از ۹۰۰ تجمع اعتراضی را در استان شاهد بودیم. اما واکاوی دلایل این تجمعات بسیار معنادار خواهد بود.

عمده این تجمعات مربوط به سپرده گزاران موسسات مالی بویژه آرمان، کارگران گروه ملی، اعتراض به یک برنامه تلویزیونی و مسایل زیست محیطی بوده است. ضمن انکه اعتراضات دی ماه گذشته نیز تحلیل ملی جداگانه ای را می طلبد.

بیش از ۶۶درصد سپرده گذاران آرمان در خوزستان بودند و همین موضوع بافث شکل گیری تجمعات بسیاری در استان شد. کارگران گروه ملی نیز گرفتار مشکلات برجای مانده از پرونده فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی بوده اند و تصمیم گیری حل و فصل آن برعهده مقامات کشوری بوده است. مسایل زیست محیطی و بدسلیقگی تلویزیون در نادیده گرفتن فرهنگ بکمی یکی از اقوام شریف استان از جمله دیگر موارد اعتراض بوده است.

سوالی که اینجا مطرح است این است که نقش مدیریت استان در ایجاد و یا حل این بحران ها چه بوده است.
آیا مشکل سپرده گذاران آرمان نتیجه ی عملکرد مدیریت اجرایی استان و اساسا مربوط به این دوسال بوده اخیر است؟

آیا مشکلات زیست محیطی و یا معضل آب آبادان و خرمشهر نتیجه و معلول عملکرد مدیریت کنونی استان است؟
یا استاندار و مدیریت استان در اجرای برنامه کودک تلویزیونی نقشی داشته است؟!

مشخص است که هیچ یک از مشکلات ایجاد شدع نتیجه عملکرد مدیریت اجرایی استان(در دوسال اخیر) نبوده است.

اما مدیریت عالی استان در حل و فصل این مشکلات و مدیریت اجتماعی این اعتراضات باید چگونه عمل می کرد؟
برخلاف برخی تجمعات اندک در کازرون و یا اراک و کرج که متاسفانه برخی هموطنان مان جان باختند بیش از ۹۰۰ تجمع اعتراضی در استان بگونه ای برگزار شد که خون از بینی کسی پایین نیامد و تجمعات بددن تنش و یا مشکل امنیتی برگزار می شد که در ارزیابی عملکرد مدیریت استان می بایست مدنظر باشد.

از طرف دیگر پیکیری های مکرر از طریق مسئولان کشوری برای حل مشکل سپرده گذاران آرمان که منجر به حل مشکل قریب به اتفاق آنان گردید و جلسات مکرر با مسئولان قضایی و امنیتی و اقتصادی کشور در عالی ترین سطوح در تهران برای پرداخت حقوق و عیدی و مزایای کارکنان گروه ملی را نمی توان نادیده گرفت.

ضمن آنکه اجرای ضربتی طرح غدیر با هزینه بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان ظرف ده ماه یکی از کارهای بزرگ و ماندگاری است که جلوی بحران آب در ابادان و خرمشهر را گرفت و اگر این طرحها اجرایی نشده بود و با سرعت به پایان نمی رسید معلوم نبود الان چه شرایط اجتماعی در این شهرها شاهد می بودیم.

طبیعی است انتظار از نمایندگان محترم این است که در ابراز نظرات و یا موضوعی چون استیضاح وزیر کشور ضمن رعایت انصاف و بیان واقعیت ها، بصورت متقن و مستدل طرح سوال کنند و زحمات مدیران و دستگاههای اجرایی استان بویژه در حوزه اجتماعی، سیاسی و امنیتی را نادیده نگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار