رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:
تابناک: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه احیای روابط ایران و آلمان می‌تواند فرایند توسعه تجارت را تسریع کند افزود: بخش خصوصی اصفهان علاقه مند همکاری با شرکت‌های همتای خود در آلمان است.
کد خبر: ۶۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 22 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، عبدالوهاب سهل آبادی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی کشور آلمان و ۶۰ نفر از همراهان وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان در سال ۲۰۱۲ میلادی به عنوان برترین اتاق بازرگانی آسیا و اقیانوسیه انتخاب شده است، اظهار داشت: این اتاق در حال حاضر با ۳ هزار عضو یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌های بازرگانی ایران است.

وی همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با معتبرترین اتاق‌های بازرگانی اروپا از جمله هانوفر و بروکسل را از افتخارات این اتاق دانست و ابراز داشت: روابط حسنه تجاری و اقتصادی ایران در دهه‌های گذشته حاکی از اعتماد دو جانبه و حفظ منافع برد - برد بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه حضور هیئت آلمانی پس از توافق در مذاکرات هسته‌ای گفت: این حضور می تواند کمک قابل توجهی به بازسازی اعتماد ایران و آلمان و به ویژه در حوزه اقتصادی و همکاری متقابل داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته‌های نه چندان دور مهم‌ترین طرف تجاری کشور ایران، آلمان بوده است، اضافه کرد: بازسازی این روابط نیازمند عزم جدی است و باید هر چه زودتر اجرایی شود.

سهل آبادی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران به دلیل قرار گرفتن در یکی از ژئوپلتیک‌ترین نقاط خاورمیانه و بازاری حدود ۳۰۰ میلیون جمعیت و دارای منابع معدنی و نیروی جوان تحصیلکرده نقش بی بدیلی را برای تحقق و توسعه برنامه‌های اقتصادی دارد، افزود: باید توجه داشت که این ظرفیت عظیم در یک دهه گذشته بلا استفاده بوده است و امروز مورد توجه فعالان اقتصادی است.

وی تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به ظرفیت‌های بالفعل را در کشور ایران ضروری دانست و گفت: این اقدام می‌تواند کشور ایران را به پیشرفته‌ترین و با ثبات‌ترین کشور خاورمیانه تبدیل کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه احیای روبط ایران و آلمان می‌تواند این فرایند را تسریع و به ظهور برساند، گفت: بخش خصوصی اصفهان علاقمند همکاری با شرکت‌های همتای خود در آلمان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر صنایعی مانند صنعت گردشگری، صنعت دانش بنیان، معادن، نساجی، کشاورزی، بسته بندی، قطعات خودرو و صنعت داروسازی در اصفهان وجود دارند که موسسات مالی آلمانی می‌توانند با سرمایه‌گذاری برای بهره برداری از این پروژه ها موقعیت اقتصادی خوبی را در استان اصفهان ایجاد کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار