ستاره كاراته قم نايب‌قهرمان بازي‌هاي آسيايي 2018 شد
ستاره مطرح و مشهور كاراته استان قم در دومين حضور متوالي خود در فينال مسابقات كاراته بازي‌هاي آسيايي به نشان نقره بسنده كرد. مهدی زاده: مشکل این بود که من در بازی نهایی، تنها با ورزشکار اندونزی مبارزه نمی کردم؛ بلکه با رئیس جمهورشان که در سالن حاضر بود می جنگیدم.
کد خبر: ۶۴۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۲ 27 August 2018

 به گزارش تابناک قم، امیر مهدی‌زاده که یکی از چهار نماینده ورزش قم در بزرگترین رویداد ورزشی سال جاری قاره کهن یعنی بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی به شمار می‌رود، در رقابت‌های رشته کاراته موفق به کسب نشان نقره این بازی‌ها شد.

امیر مهدی زاده: در فینال با رئیس جمهور اندونزی می جنگیدم!

مهدی‌زاده که سومین دوره متوالی بعد از بازی‌های آسیایی 2010 گونگ‌جو چین و 2014 اینچئون کره جنوبی در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی حضور یافته بود، در رقابت‌های رشته کاراته تا قبل از دیدار نهایی عملکرد بسیار خوبی داشت اما در نهایت نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد.

این کاراته‌کای مطرح قمی که در سال 2010 در گوانگ‌جو چین روی سکو نرفت و تنها مقام چهارم بازی‌های آسیایی را به دست آورد، در سال 2014 در اینچئون کره جنوبی تک تک حریفان خود را از پیش‌رو برداشت و به مقام قهرمانی دست یافت اما فینال جاکارتای 2018 را به حریف خود باخت.

مهدی‌زاده که دارنده دو مدال طلا و یک برنز مسابقات قهرمانی جهان، دو مدال طلا و یک برنز پیکارهای قهرمانی آسیا، عنوان قهرمانی دانشجویان جهان، نایب‌قهرمانی جام جهانی کاراته و چندین مدال طلا، نقره و برنز میادین مختلف برون‌مرزی است، در فینال وزن منهای 60 کیلوگرم جاکارتای 2018 به حریفی از میزبان باخت.

این کاراته‌کای مطرح که تا قبل از رسیدن به دیدار نهایی موفق به شکست حریفانی از کشورهای فیلیپین، ویتنام و ازبکستان شده بود، در دیدار نهایی وزن اختصاصی خود به مصاف نماینده کشور میزبان یعنی اندونزی رفت و با شکست غیر منتظره 9 بر 7 مقابل حریف به نشان نقره دست پیدا کرد.

بدین‌ترتیب مهدی‌زاده بعد از مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی، به نشان نقره بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی بسنده کرد تا در حال حاضر تنها مدال‌آور ورزش قم از بین چهار ورزشکار کاراته، کشتی، دوومیدانی و تنیس لقب بگیرد.

در فینال با رئیس جمهور اندونزی می جنگیدم!

امیر مهدی زاده در ارتباط زنده تلویزیونی از جاکارتا گفت: بازی را همه دیدند. من هر فنّ و تکنیکی که بلد بودم، روی این حریف پیاده کردم؛ ولی مشکل این بود که من فقط با او مبارزه نمی کردم، بلکه باید با کل کشور اندونزی و رئیس جمهورشان می جنگیدم؛ در هر صورت یک مدال طلا را از کشور ما گرفتند و به اندونزی تقدیم کردند.

وی افزود: بیشترین ناراحتی من برای خانواده ام است، به ویژه همسر و فرزندم چراکه به پسر کوچکم قول مدال طلا را داده بودم.

همچنین شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران هم در این ارتباط زنده با تأیید سخنان مهدی زاده گفت: امیر امروز و در همه مسابقاتش فوق العاده بود و به هر حال اگرچه حضور رئیس جمهور اندونزی در سالن، بر عملکرد فنی او تأثیر نگذاشت اما سبب شد تا سایر عوامل و و بویژه داوران از این حضور تأثیر بگیرند.

امیر مهدی زاده: در فینال با رئیس جمهور اندونزی می جنگیدم!

وی ادامه داد: متأسفم که برای بار دوم است که این اتفاق برای امیر در بازی های آسیایی می افتد چراکه یکبار دیگر هم در گوانگ ژو چین 2010 بود که حق امیر مهدی زاده را خوردند.

محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته هم در این ارتباط بیان کرد: به نظر من سناریویی بسیار قوی برای قهرمانی اندونزی در این وزن بسته بودند تا از امیر کاراته ایران عبور کنند. مرحله اول این سناریو این بود که همه حریفان جدی در این وزن را در یک طرف جدول قرار دادند و ورزشکار اندونزی را به سوی دیگر جدول بردند تا به راحتی بتواند به فینال برسد. مرحله دوم هم این بود که دقایقی قبل از بازی، صندلی های بخش VIP سالن محل برگزاری مسابقه را برای رئیس جمهور اندونزی خالی کردند که در آن لحظه، نگرانی من هم بیشتر شد. باید عرض کنم که اینگونه اتفاقات برای ورزش جهان خوب نیست و امیدواریم که کمتر شاهد چنین صحنه هایی در ورزش باشیم.

فینال وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته بازی های آسیایی دقایقی پیش با نتیجه 9 بر 7 به سود ورزشکار اندونزیایی اعلام شد و امیر مهدی زاده پس از کسب مدال نقره خود بر روی سکو این مدال را به نشانه اعتراض از گردن خارج کرد.

وی همچنین در ادامه این اعتراض و با چهره ناراحت، حاضر نشد تا روی سکوی اول برود و با ورزشکار اندونزیایی عکس یادگاری بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار