هشدار معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان:
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: اگر دغدغه مقابله با آسیب های اجتماعی را نداشته باشیم با مشکل جدی مثل بی تفاوتی نسبت به آسیب های اجتماعی مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۶۵۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹ 01 September 2018

علی پهلوان عصر امروز در همایش صیانت و گفتمان سازی مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات این جمعیت با هشدار به روند فزاینده، خزنده و مرموز گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه و خطر عادی شدن آن برای مردم و کم رنگ شدن حساسیت ها نسبت به آسیب های اجتماعی اظهار کرد: اکنون آسیب های اجتماعی از اهمیت نسبی در جامعه برخوردار است، اما مشکل اساسی که به تدریج با آن مواجه می شویم بی تفاوتی مردم و تمام اقشار جامعه نسبت به آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: اگر وضعیت به همین صورت ادامه پیدا کند و مردم ناهنجاری را تقریبا به عنوان یک هنجار بپذیرند، ممکن است که این ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شوند.

زیر پوست آسیب های اجتماعی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به ضرورت حساسیت نسبت به گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه یادآور شد: اگر دغدغه مقابله با آسیب های اجتماعی را نداشته باشیم با مشکل جدی مواجه می شویم و آن بی تفاوتی نسبت به آسیب های اجتماعی است.

پهلوان با تأکید بر مقابله همه جانبه و فراگیر با گسترش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: باید برای جلوگیری از تحقق این امر تلاش کنیم و همبستگی و هم افزایی برای برای مقابله با این روند و حساسیتی که در گذشته نسبت به آسیب های اجتماعی و اعتیاد وجود داشت امروز نیز ایجاد شود.

وی بیان کرد: همانطور که در طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر مصوب شده باید همبستگی میان سمن های فعال در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی و اعتیاد ایجاد شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در راستای تحقق بند ۵۷ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری در اجرای مواد ۱۲۳ بند ۳ ماده ۸۰ و ماده ۱۰۶ قانون برنامه ششم توسعه و بسیج امکانات و توانمندی های علمی و اجرایی و در راستای تحقق سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر، جمعیت هلال احمر و حوزه جوانان آن این آمادگی را دارند که با سمن های اجتماعی در زمینه مقابله با گسترش آسیب های اجتماعی و مواد مخدر و اعتیاد همکاری همه جانبه داشته باشند.

پیمان هلال احمر برای مقابله با اعتیاد

پهلوان با اشاره به اجرای طرح ملی پیمان در جمعیت هلال احمر در زمینه مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی یادآور شد: طرح پیمان طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که سمن ها می توانند حضور داشته باشند و فعالیت کنند که به صورت ملی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: ما چند دوره تربیت مربی و پیشگیری از آثار سوءمواد مخدر و آسیب های اجتماعی را در تهران و تبریز داشتیم و دوره بعدی مهرماه در استان خوزستان اجرا می شود که از سمن ها و فعالان اجتماعی دعوت می کنیم در این دوره مشارکت و حضور فعال داشته باشند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ما آماده هستیم تا این هماهنگی را ایجاد کنیم که مکان هایی را چه در مرکز استان و چه در شهرستان ها و امکاناتی که در جمعیت هلال احمر خوزستان هست را برای مقابله با گسترش آسیب های اجتماعی در اختیار سمن های فعال در این حوزه قرار دهیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار